Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skillnad på twintip och vanliga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 152060" data-attributes="member: 12152"><p>Termerna "vanliga lagg" och "twintips" är ju rätt så opreciserad och rymmer skidor inom ett väldigt stort modellspann. Skillnaden är enormt stor i känsla mellan olika "vanliga lagg" och mellan olika twintips. Om man ska prata i generella termer och anta att du med vanliga skidor menar medelklass friåkningsskidor i medellängd och med twintips menar parkbetonade jibblagg i relativt kort längd beror skillnaden i känslan mycket på hur twintipsen är monterade. </p><p></p><p>Mittmonterat: Stor skillnad iom en helt annan balans. Känns otrygga och svåråkta om man är van vid att stå längre bak på skidan. Det tar definitivt mer än en dag att åka in sig.</p><p>Freeridemontering: Ingen nämnvärd skillnad, förutom att bakänden är uppböjd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 152060, member: 12152"] Termerna "vanliga lagg" och "twintips" är ju rätt så opreciserad och rymmer skidor inom ett väldigt stort modellspann. Skillnaden är enormt stor i känsla mellan olika "vanliga lagg" och mellan olika twintips. Om man ska prata i generella termer och anta att du med vanliga skidor menar medelklass friåkningsskidor i medellängd och med twintips menar parkbetonade jibblagg i relativt kort längd beror skillnaden i känslan mycket på hur twintipsen är monterade. Mittmonterat: Stor skillnad iom en helt annan balans. Känns otrygga och svåråkta om man är van vid att stå längre bak på skidan. Det tar definitivt mer än en dag att åka in sig. Freeridemontering: Ingen nämnvärd skillnad, förutom att bakänden är uppböjd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skillnad på twintip och vanliga?
Tillbaka
Topp