Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skins för Völkl G4.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 36691" data-attributes="member: 13245"><p>Jag kör också Ascension 110mm. Det är givet att du skall skära till så att skinnen passar skidorna. 110 mm räcker bra till g4orna. De är visserligen 118 i toppen, men det blir bara en liten bit där du får 4mm "glapp". Resten av skidan kör jag ca 2mm på varje sida. De kommer med ett speciellt skärverktyg och en utförlig instruktion har jag för mig. Fästet bak funkar väl sådär på den runda twintipen, men det har inget direkt fasthållningsfunktion ändå å länge limmet är fräscht. Fram går standardfästet över toppen, även på den lite klumpiga G41an.</p><p></p><p>Jag har gått lite med G41 198 och även om det är ett rätt tungt paket har det varit helt OK. Är det skare och jävligt, eller riktigt bra för den delen, är det skönt att ha skidor som klarar nedfärden med bravur, hur den må se ut.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 36691, member: 13245"] Jag kör också Ascension 110mm. Det är givet att du skall skära till så att skinnen passar skidorna. 110 mm räcker bra till g4orna. De är visserligen 118 i toppen, men det blir bara en liten bit där du får 4mm "glapp". Resten av skidan kör jag ca 2mm på varje sida. De kommer med ett speciellt skärverktyg och en utförlig instruktion har jag för mig. Fästet bak funkar väl sådär på den runda twintipen, men det har inget direkt fasthållningsfunktion ändå å länge limmet är fräscht. Fram går standardfästet över toppen, även på den lite klumpiga G41an. Jag har gått lite med G41 198 och även om det är ett rätt tungt paket har det varit helt OK. Är det skare och jävligt, eller riktigt bra för den delen, är det skönt att ha skidor som klarar nedfärden med bravur, hur den må se ut. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skins för Völkl G4.
Tillbaka
Topp