Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JAndersB" data-source="post: 1273883" data-attributes="member: 122562"><p>Jo, jag har komenterat denna kalkyl flera gånger. Man undrar ju hur resonemanget går. Halva priset för en halv dag? Nä, det blir ju för bra för kunden. Eller tänk om någon sätter det i system att ta sovmorgon varje dag och bara köper eftermiddagskort. Så slappa får man ju inte vara.</p><p></p><p>Bättre att sälja 1 kort för 90% av fullt dagspris och låta de 5 snåljåparna som låter bli att köpa på avresedagen stå där sura. Det tjänade vi mycket på, eller? Få se nu vart jag lade miniräknaren.</p><p></p><p>Eller ännu bättre, de köper ändå och vi tjänar massor. De har nog glömt till när de skall boka nästa år.</p><p></p><p>Och vår statistik från MySkistar visar ändå att i snitt är man inte i backen före 10:20, äter lunch 1 timme och kör till Stugan 15:30 så dagskortet är ju i praktiken ett halvdagskort. Så egentligen borde vi ta 1120 kr om man skall köra 09:00 till 16:30 och luncha i liften. Yes, det gör vi nästa år. Vi har ju monopol.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JAndersB, post: 1273883, member: 122562"] Jo, jag har komenterat denna kalkyl flera gånger. Man undrar ju hur resonemanget går. Halva priset för en halv dag? Nä, det blir ju för bra för kunden. Eller tänk om någon sätter det i system att ta sovmorgon varje dag och bara köper eftermiddagskort. Så slappa får man ju inte vara. Bättre att sälja 1 kort för 90% av fullt dagspris och låta de 5 snåljåparna som låter bli att köpa på avresedagen stå där sura. Det tjänade vi mycket på, eller? Få se nu vart jag lade miniräknaren. Eller ännu bättre, de köper ändå och vi tjänar massor. De har nog glömt till när de skall boka nästa år. Och vår statistik från MySkistar visar ändå att i snitt är man inte i backen före 10:20, äter lunch 1 timme och kör till Stugan 15:30 så dagskortet är ju i praktiken ett halvdagskort. Så egentligen borde vi ta 1120 kr om man skall köra 09:00 till 16:30 och luncha i liften. Yes, det gör vi nästa år. Vi har ju monopol. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp