Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JAndersB" data-source="post: 1273907" data-attributes="member: 122562"><p>Vet mycket väl att många räknar så här, speciellt på den nordiska marknaden. Men vi har ju redan konstaterat att den är oligopol så inte så konstigt.</p><p></p><p>Det konstiga är ju att någon kan tycka det är rimligt. Finns annan agenda?</p><p></p><p>Edit: kan någon komma med en vettig förklaring på prissättningen. Vi har diskuterat detta förr och jag har aldrig fått någon. Enda logiska förklaringen vore att kunden tycker det att Ok att betala detsamma för hälften som för helt utan att bli alltför sur och/eller inte ha alternativ eller glömt till nästa säsong. Vilket är det eller är det korkad prissättning?</p><p></p><p>1 kort för 510 kr ger totalt in 510 kr.</p><p></p><p>6 kort för 300 kr ger totalt in 1800 kr.</p><p></p><p>Hur många betalar gladeligen 510 kr ( och dessutom utan långtidseffekt)? Jag gör det inte utan åker längd eller turar avresedagen. Och sprider badwill med förhoppning om bättre framtid. Om inte fler gör det blir det inte bättre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JAndersB, post: 1273907, member: 122562"] Vet mycket väl att många räknar så här, speciellt på den nordiska marknaden. Men vi har ju redan konstaterat att den är oligopol så inte så konstigt. Det konstiga är ju att någon kan tycka det är rimligt. Finns annan agenda? Edit: kan någon komma med en vettig förklaring på prissättningen. Vi har diskuterat detta förr och jag har aldrig fått någon. Enda logiska förklaringen vore att kunden tycker det att Ok att betala detsamma för hälften som för helt utan att bli alltför sur och/eller inte ha alternativ eller glömt till nästa säsong. Vilket är det eller är det korkad prissättning? 1 kort för 510 kr ger totalt in 510 kr. 6 kort för 300 kr ger totalt in 1800 kr. Hur många betalar gladeligen 510 kr ( och dessutom utan långtidseffekt)? Jag gör det inte utan åker längd eller turar avresedagen. Och sprider badwill med förhoppning om bättre framtid. Om inte fler gör det blir det inte bättre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp