Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JAndersB" data-source="post: 1277162" data-attributes="member: 122562"><p>Man måste inte efterfråga nya investeringar för att (få) tycka att dagens utveckling är beklaglig. Familjen som idag måste betala 74% mer (+förmodligen parkeringsavgift) än för 10 år sedan samtidigt som man i mitt tycke får en sämre skidåkning (liftköer, trångt i backen) har nog svårt att köpa Skistars motivering att alla nya investeringar kräver den höjningen.</p><p></p><p>Till syvendes och sist handlar ju detta om marknadsekonomi. I alperna, med mer konkurrens, kan skidorter överleva med bättre underlag i backarna, färre bäddar per liftstol och faktisk fortfarande överlag gratis parkering.</p><p></p><p>Tittar man på Skistars bokslut borde de också Men har man (nästan) monopol kan man ju i alla fall kortsiktigt lätt fullfölja sitt uppdrag att maximera avkastning.</p><p></p><p>Sedan kan man ju, kanske blåögt och förlegat men ändå, tro att ett företag som värnar grunderna för skidåkningsupplevelsen, själva på lång sikt vinner på detta och därför egentligen på detta sätt bättre fullföljer sitt uppdrag. Det är främst därför som jag engagerar mig eftersom det samtidigt gynnar mig - så mycket bra skidåkning och vinterupplevelse som möjligt för pengarna. Det ger mig inte parkeringsappar, konstiga förbud, okända och ologiska liftkortspriser, spåravgifter, hockeyrink till underlag, liftköer, trångt i backen och sönderbyggda fjäll.</p><p></p><p>Just nu på en gratis jätteparkering i alperna. Liftkortsförsäljningen och kommersen i bergsrestaurangerna verkar ok. Och nästgårds finns ju konkurrenter att anpassa sig till, om kvartalsekonomitänket skulle bli för starkt och man inte vill eller behöver tänka på återväxten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JAndersB, post: 1277162, member: 122562"] Man måste inte efterfråga nya investeringar för att (få) tycka att dagens utveckling är beklaglig. Familjen som idag måste betala 74% mer (+förmodligen parkeringsavgift) än för 10 år sedan samtidigt som man i mitt tycke får en sämre skidåkning (liftköer, trångt i backen) har nog svårt att köpa Skistars motivering att alla nya investeringar kräver den höjningen. Till syvendes och sist handlar ju detta om marknadsekonomi. I alperna, med mer konkurrens, kan skidorter överleva med bättre underlag i backarna, färre bäddar per liftstol och faktisk fortfarande överlag gratis parkering. Tittar man på Skistars bokslut borde de också Men har man (nästan) monopol kan man ju i alla fall kortsiktigt lätt fullfölja sitt uppdrag att maximera avkastning. Sedan kan man ju, kanske blåögt och förlegat men ändå, tro att ett företag som värnar grunderna för skidåkningsupplevelsen, själva på lång sikt vinner på detta och därför egentligen på detta sätt bättre fullföljer sitt uppdrag. Det är främst därför som jag engagerar mig eftersom det samtidigt gynnar mig - så mycket bra skidåkning och vinterupplevelse som möjligt för pengarna. Det ger mig inte parkeringsappar, konstiga förbud, okända och ologiska liftkortspriser, spåravgifter, hockeyrink till underlag, liftköer, trångt i backen och sönderbyggda fjäll. Just nu på en gratis jätteparkering i alperna. Liftkortsförsäljningen och kommersen i bergsrestaurangerna verkar ok. Och nästgårds finns ju konkurrenter att anpassa sig till, om kvartalsekonomitänket skulle bli för starkt och man inte vill eller behöver tänka på återväxten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp