Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1277163" data-attributes="member: 13861"><p>Tyvärr bekräftar väl samma marknadsekonomiska teorier att marknaden fortfarande inte har några problem med Skistars prissättning och affärsmodell. Både Åre och Vemdalen hade väl all-time-high på skidåkare runt nyår trots höjda liftkortspriser, parkeringsavgifter och ganska kass snötillgång i alla fall i Åre. Hur länge marknaden står ut är en annan fråga och det får tiden utvisa men så länge folket kommer trots höjda priser går det egentligen inte att säga att den tycker det är för dyrt (i alla fall om man går strikt enligt kapitalistiskt marknadstänk). Och med tanke på antalet besökare här i Åre just den här veckan finns det ingen anledning att tro något annat heller.</p><p></p><p>Vad det däremot kommer göra med skidåkningen på sikt är en helt annan sak och där är jag rädd för att många i längden kommer att välja bort skidåkning på grund av alla dom orsaker som nämns i den här och liknande trådar.</p><p></p><p>Jag försvarar inte Skistars agerande en enda sekund, jag bara konstaterar hur verkligheten ser ut med parkeringsavgifter och skenande liftkortspriser i hela skidvärlden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1277163, member: 13861"] Tyvärr bekräftar väl samma marknadsekonomiska teorier att marknaden fortfarande inte har några problem med Skistars prissättning och affärsmodell. Både Åre och Vemdalen hade väl all-time-high på skidåkare runt nyår trots höjda liftkortspriser, parkeringsavgifter och ganska kass snötillgång i alla fall i Åre. Hur länge marknaden står ut är en annan fråga och det får tiden utvisa men så länge folket kommer trots höjda priser går det egentligen inte att säga att den tycker det är för dyrt (i alla fall om man går strikt enligt kapitalistiskt marknadstänk). Och med tanke på antalet besökare här i Åre just den här veckan finns det ingen anledning att tro något annat heller. Vad det däremot kommer göra med skidåkningen på sikt är en helt annan sak och där är jag rädd för att många i längden kommer att välja bort skidåkning på grund av alla dom orsaker som nämns i den här och liknande trådar. Jag försvarar inte Skistars agerande en enda sekund, jag bara konstaterar hur verkligheten ser ut med parkeringsavgifter och skenande liftkortspriser i hela skidvärlden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp