Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JAndersB" data-source="post: 1277164" data-attributes="member: 122562"><p>Precis, kvartalstänket/maximeringen fungerar tack vare ett (fortfarande) stort intresse och liten konkurrens. Men vad blir det på lång sikt för resultat?</p><p></p><p>Och eftersom det ger mig en sämre upplevelse försöker jag spjärna emot och blir alltid förvånad när man som skidåkare, som jag upplever det, "försvarar" denna typ av aktör.</p><p></p><p>Alla företag på alla marknader strävar mot en monopolposition, för då kan man lättare få avkastning. Vi i konsumentrollen borde ju alltid kämpa emot. Visst, ibland är det bra med muskler i viss grad, men när man då använder dom "korkat" ur ett långsiktigt perspektiv förtjänar man knäppar på näsan. Många chefer sitter nog på poster som dom kanske inte skulle sitta på ur ett helhetsperspektiv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JAndersB, post: 1277164, member: 122562"] Precis, kvartalstänket/maximeringen fungerar tack vare ett (fortfarande) stort intresse och liten konkurrens. Men vad blir det på lång sikt för resultat? Och eftersom det ger mig en sämre upplevelse försöker jag spjärna emot och blir alltid förvånad när man som skidåkare, som jag upplever det, "försvarar" denna typ av aktör. Alla företag på alla marknader strävar mot en monopolposition, för då kan man lättare få avkastning. Vi i konsumentrollen borde ju alltid kämpa emot. Visst, ibland är det bra med muskler i viss grad, men när man då använder dom "korkat" ur ett långsiktigt perspektiv förtjänar man knäppar på näsan. Många chefer sitter nog på poster som dom kanske inte skulle sitta på ur ett helhetsperspektiv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp