Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1277225" data-attributes="member: 13861"><p>Du missförstår mig precis hela tiden, jag säger ju inte att jag håller med om det Skistar gör, däremot så förstår jag <em>varför</em> deras prissättning ser ut som den gör enligt den marknad som finns just här och nu.</p><p></p><p>Enligt mig kan och bör upplevelser som skidåkning inte bedrivas av ett börsnoterat företag just eftersom den långsiktighet och uthållighet som krävs helt enkelt inte finns i den affärsmodellen med kvartalsrapporter och aktieägare som kräver avkastning. Speciellt när hela verksamheten är beroende av yttre faktorer som inte går att påverka, som vädret.</p><p></p><p>Mina två favoritskidorter i världen är La Grave och Mt Baker. Den ena ägs av kommunen (men driftas numera av ett stort skidortsbolag SATA från Alpe d'Huez) och den andra ägs av familjen Howat, där finns helt andra värderingar än snabb avkastning som styr verksamheterna vilket också smittar av sig på upplevelsen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1277225, member: 13861"] Du missförstår mig precis hela tiden, jag säger ju inte att jag håller med om det Skistar gör, däremot så förstår jag [I]varför[/I] deras prissättning ser ut som den gör enligt den marknad som finns just här och nu. Enligt mig kan och bör upplevelser som skidåkning inte bedrivas av ett börsnoterat företag just eftersom den långsiktighet och uthållighet som krävs helt enkelt inte finns i den affärsmodellen med kvartalsrapporter och aktieägare som kräver avkastning. Speciellt när hela verksamheten är beroende av yttre faktorer som inte går att påverka, som vädret. Mina två favoritskidorter i världen är La Grave och Mt Baker. Den ena ägs av kommunen (men driftas numera av ett stort skidortsbolag SATA från Alpe d'Huez) och den andra ägs av familjen Howat, där finns helt andra värderingar än snabb avkastning som styr verksamheterna vilket också smittar av sig på upplevelsen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp