Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1277638" data-attributes="member: 163608"><p>Typ 10 år de har kört med den grejen.</p><p></p><p>Visst det suger. De flesta som väljer att åka till en skistar destination vill såklart ha liftkort. Och visst skulle det vara irriterande om en hel familj bokade en sexbäddsstuga bara för att gå på gratis* valleshow 7 dagar i rad.</p><p></p><p>Från Skistars hemsida</p><p>"Vecka 8 och 9 är detta boende reserverat för dig som åker utför i våra anläggningar. Det innebär att du behöver boka vistelselånga SkiPass till alla gäster (7 år och äldre) vid bokningstillfället."</p><p></p><p>Även om det inte sker någon direkt kontroll vilka som faktiskt bor i boendet. Så är det ju en jäkla grej att skriva "vistelselånga skipass till alla gäster" En far/mormor som följer med för att hjälpa till med de minsta? En i familjen som är skadad? O s v. Och "vistelselånga" suger såklart också om man vill vara flexibel (Nu är ju nästan alla snålalternativ lika dyra som 8 dagars, men ändå) Ingen större vits att försöka knepa ihop det för att åka utanför pist och spår någon dag. Eller göra en utflykt till något fjälligt i närheten. Typ skistars egen sameby? Snart på alla våra destinationer med skistars specialpris på entrebiljetten.</p><p></p><p>Som jag tolkar det så vill paret i artikeln åka längd när deras barnbarn åker alpint? Menar paret då att skistar inte nöjer sig med att de köper crosscountry passet för 455 spänn? Att de då istället måste köpa skipass med crosscountry för 2860 spänn om de vill åka längd? Isåfall är det skandal. Men det framkommer inte riktigt av den här murvelns fantastiska artikel.</p><p></p><p>Men som sagts. Vad är det annars för ny regel som åsyftas i Expressens artikel?</p><p></p><p>*Valle är gratis och ingår för alla som betalat skistar extra Valle special. </p><p></p><p>[ATTACH]23756[/ATTACH][ATTACH]23757[/ATTACH][ATTACH]23758[/ATTACH]</p><p></p><p>Men eftersom jag inte är den som bara klagar utan att komma med förslag på förbättringar.</p><p></p><p>Förslag</p><p>Skistar! Fixa ett sänkt pris för oss som inte vill betala för Valle och hallaballo. Som inte behöver 40 rödklädda bakfulla ungdomar för att åka en lift 150 meter o s v. Många som kanske väljer bort er just nu för att det är för mycket extra allt på allt?? Vem vet? Då kanske de här 3% tapp i bokningar inte blir så katastrofdramatiska. </p><p></p><p>Liftkort</p><p>Med Valle och extra "äkta skistar upplevelse" 2550 kr</p><p></p><p>Utan Valle och allt onödigt skit 2100 kr</p><p></p><p>Missuppfatta mig för guds skull inte. Jag vill absolut inte ha någon lösgodisprincip där man betalar liftkostnaderna grundat på den mängd man själv konsumerar. </p><p></p><p>Det är faktiskt ett jävla oskick att de som äter lite lösviktsgodis bara betalar litegrann. Samtidigt som storkonsumenterna betalar massvis. OH kostnaden är ju samma för en pytteliten påse och en knökfull påse.... Okej nu ballade det ur lite. Och jag gillar inte ens godis, typ 3 hg per år när snittet ligger på 15 kg enligt på spåret. Men ändå vill jag ju att det ska finnas sånadär fina godisställ i affären när jag väl blir sugen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1277638, member: 163608"] Typ 10 år de har kört med den grejen. Visst det suger. De flesta som väljer att åka till en skistar destination vill såklart ha liftkort. Och visst skulle det vara irriterande om en hel familj bokade en sexbäddsstuga bara för att gå på gratis* valleshow 7 dagar i rad. Från Skistars hemsida "Vecka 8 och 9 är detta boende reserverat för dig som åker utför i våra anläggningar. Det innebär att du behöver boka vistelselånga SkiPass till alla gäster (7 år och äldre) vid bokningstillfället." Även om det inte sker någon direkt kontroll vilka som faktiskt bor i boendet. Så är det ju en jäkla grej att skriva "vistelselånga skipass till alla gäster" En far/mormor som följer med för att hjälpa till med de minsta? En i familjen som är skadad? O s v. Och "vistelselånga" suger såklart också om man vill vara flexibel (Nu är ju nästan alla snålalternativ lika dyra som 8 dagars, men ändå) Ingen större vits att försöka knepa ihop det för att åka utanför pist och spår någon dag. Eller göra en utflykt till något fjälligt i närheten. Typ skistars egen sameby? Snart på alla våra destinationer med skistars specialpris på entrebiljetten. Som jag tolkar det så vill paret i artikeln åka längd när deras barnbarn åker alpint? Menar paret då att skistar inte nöjer sig med att de köper crosscountry passet för 455 spänn? Att de då istället måste köpa skipass med crosscountry för 2860 spänn om de vill åka längd? Isåfall är det skandal. Men det framkommer inte riktigt av den här murvelns fantastiska artikel. Men som sagts. Vad är det annars för ny regel som åsyftas i Expressens artikel? *Valle är gratis och ingår för alla som betalat skistar extra Valle special. [ATTACH]23756[/ATTACH][ATTACH]23757[/ATTACH][ATTACH]23758[/ATTACH] Men eftersom jag inte är den som bara klagar utan att komma med förslag på förbättringar. Förslag Skistar! Fixa ett sänkt pris för oss som inte vill betala för Valle och hallaballo. Som inte behöver 40 rödklädda bakfulla ungdomar för att åka en lift 150 meter o s v. Många som kanske väljer bort er just nu för att det är för mycket extra allt på allt?? Vem vet? Då kanske de här 3% tapp i bokningar inte blir så katastrofdramatiska. Liftkort Med Valle och extra "äkta skistar upplevelse" 2550 kr Utan Valle och allt onödigt skit 2100 kr Missuppfatta mig för guds skull inte. Jag vill absolut inte ha någon lösgodisprincip där man betalar liftkostnaderna grundat på den mängd man själv konsumerar. Det är faktiskt ett jävla oskick att de som äter lite lösviktsgodis bara betalar litegrann. Samtidigt som storkonsumenterna betalar massvis. OH kostnaden är ju samma för en pytteliten påse och en knökfull påse.... Okej nu ballade det ur lite. Och jag gillar inte ens godis, typ 3 hg per år när snittet ligger på 15 kg enligt på spåret. Men ändå vill jag ju att det ska finnas sånadär fina godisställ i affären när jag väl blir sugen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp