Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1277651" data-attributes="member: 175247"><p>Jag åker ju inte på fjällsemestrar (förutom Norge där jag inte råkat ut för sådant här hittills) så jag vet ju inte, men ni/de som regelbundet gör det, är ni redan så inkörda i sådana här system att ni accepterar skiten?</p><p>När jag planerar min skidresa så väljer jag ett hotell i det område/region jag vill besöka. När jag väl är där så bestämmer jag utifrån väder, snöläge eller lust och önskan var jag vill åka skidor de olika dagarna. Det kan innebära ett tredagars liftkort på en ort och ett antal dagskort på andra, eller whatever.</p><p>Sorry, men inte nog med att bergen är lägre, skidsystemen mindre och vädret sämre, man ska acceptera liftkortstvång också. Det finns ju inget, absolut inget, som är attraktivt med en Skistarsemester.</p><p>Så här blir det när marknaden/utbudet blir monopoliserat i stället för diversifierat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1277651, member: 175247"] Jag åker ju inte på fjällsemestrar (förutom Norge där jag inte råkat ut för sådant här hittills) så jag vet ju inte, men ni/de som regelbundet gör det, är ni redan så inkörda i sådana här system att ni accepterar skiten? När jag planerar min skidresa så väljer jag ett hotell i det område/region jag vill besöka. När jag väl är där så bestämmer jag utifrån väder, snöläge eller lust och önskan var jag vill åka skidor de olika dagarna. Det kan innebära ett tredagars liftkort på en ort och ett antal dagskort på andra, eller whatever. Sorry, men inte nog med att bergen är lägre, skidsystemen mindre och vädret sämre, man ska acceptera liftkortstvång också. Det finns ju inget, absolut inget, som är attraktivt med en Skistarsemester. Så här blir det när marknaden/utbudet blir monopoliserat i stället för diversifierat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp