Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1277744" data-attributes="member: 163608"><p>Jag är ganska säker på att skistar förmedlar boenden +4 kilometer från backen. </p><p>Typ halva Gubbmyren t ex. Skistar har definitivt lite egna ideer om vad som är liftnära. Ideer som skulle få många skruppelfria mäklare att sätta kaffet i vrångstrupen.</p><p></p><p>Jag kan förstå en del av tanken med "regeln" har personligen inte blivit drabbad då vi haft skistar all de åren vi åkt på skollov Även en gång när grabben hade brutit armen och mest följde med för att sitta på rummet och spela steep hela dagarna. </p><p></p><p>Jag opponerar mest mot "vistelselångt skipass för alla gäster" och "utförsåkning" om "utförsåkning" betyder att de som bara vill åka längd inte kan köpa ett vanligt spårpass utan måste köpa ett ännu dyrare kombipass även om man inte utnyttjar en enda lift. Som jag fattar artikeln var den om ett äldre par som åkte med sina barnbarn. I min värld ska de kunna sitta i solen med en termos och heja på ungarna hela dagen om de vill. Deras barnbarn är ju dessutom nästa generations föräldrar som vill minnas sina mysiga sportlov i.....hmm ja ni fattar vad jag menar.</p><p></p><p>Jag är stor vän av Kläppen. Men även deras ide känns lite sisådär. 4 vuxen liftkort på ett 8 bäddsboende? Om det bara är en vanlig 2+2 familj då? Eller konstellationen i artikeln? Eller vilka som helst andra? Kläppen åker väl ingen till för att festa? Kanske någon dansk som är knall redan innan lunchkrogarna får servera iofs.</p><p></p><p>Och om det är Åre som åsyftas för skistardestinationer dit folk åker för att festa utan att köpa liftkort så förmedlas väl en stor del av de centralaste boenden av andra än skistar?</p><p></p><p>Som Stefan Aaroe nämner. Det är ju nu konkurrenterna ska passa på att marknadsföra sig typ. Boka vintern 23/24 utan krav på merköp. Åk hur du vill eller njut av allt fjällen har att bjuda utanför backarna, i backarna. Hos oss behöver ni bara betala för boendet. O s v</p><p></p><p>72% av alla bundna bolån går ut i år enligt DN.... Man kanske skulle vänta med att boka något till nästa säsong. Chans för prisdumpningar när 1 lånad mille helt plötsligt blir 3000-4000 dyrare i månaden för många familjer. Och 2 lånade blir?.. Det kanske blir glest i backarna under sportloven?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1277744, member: 163608"] Jag är ganska säker på att skistar förmedlar boenden +4 kilometer från backen. Typ halva Gubbmyren t ex. Skistar har definitivt lite egna ideer om vad som är liftnära. Ideer som skulle få många skruppelfria mäklare att sätta kaffet i vrångstrupen. Jag kan förstå en del av tanken med "regeln" har personligen inte blivit drabbad då vi haft skistar all de åren vi åkt på skollov Även en gång när grabben hade brutit armen och mest följde med för att sitta på rummet och spela steep hela dagarna. Jag opponerar mest mot "vistelselångt skipass för alla gäster" och "utförsåkning" om "utförsåkning" betyder att de som bara vill åka längd inte kan köpa ett vanligt spårpass utan måste köpa ett ännu dyrare kombipass även om man inte utnyttjar en enda lift. Som jag fattar artikeln var den om ett äldre par som åkte med sina barnbarn. I min värld ska de kunna sitta i solen med en termos och heja på ungarna hela dagen om de vill. Deras barnbarn är ju dessutom nästa generations föräldrar som vill minnas sina mysiga sportlov i.....hmm ja ni fattar vad jag menar. Jag är stor vän av Kläppen. Men även deras ide känns lite sisådär. 4 vuxen liftkort på ett 8 bäddsboende? Om det bara är en vanlig 2+2 familj då? Eller konstellationen i artikeln? Eller vilka som helst andra? Kläppen åker väl ingen till för att festa? Kanske någon dansk som är knall redan innan lunchkrogarna får servera iofs. Och om det är Åre som åsyftas för skistardestinationer dit folk åker för att festa utan att köpa liftkort så förmedlas väl en stor del av de centralaste boenden av andra än skistar? Som Stefan Aaroe nämner. Det är ju nu konkurrenterna ska passa på att marknadsföra sig typ. Boka vintern 23/24 utan krav på merköp. Åk hur du vill eller njut av allt fjällen har att bjuda utanför backarna, i backarna. Hos oss behöver ni bara betala för boendet. O s v 72% av alla bundna bolån går ut i år enligt DN.... Man kanske skulle vänta med att boka något till nästa säsong. Chans för prisdumpningar när 1 lånad mille helt plötsligt blir 3000-4000 dyrare i månaden för många familjer. Och 2 lånade blir?.. Det kanske blir glest i backarna under sportloven? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp