Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="islandmountain" data-source="post: 1278619" data-attributes="member: 169508"><p>Har nyligen kommit hem från en vecka i Åre och mycket av det som tas upp här som nackdelar med Skistar ser jag istället som fördelar.</p><p></p><p>Att Skistar satsar på att utöka antalet bäddar ser jag bara som positivt. Att hitta ett billigt boende i anslutning till backen är det svåraste, och man måste vara ute i god tid för att hitta ett bra alternativ. Trots att jag bokade redan i oktober och åkte under en lugnare vecka så kostade boendet mer än dubbelt så mycket som liftkortet. Och om man vill åka under ett lov är ju priserna på boende helt orimliga.</p><p>Fler bäddar innebär mer konkurrens och mindre risk att alla billiga boenden bli fullbokade direkt.</p><p></p><p>Skistars app uppskattar jag mycket också, och avsaknaden av något motsvarande ser jag som en stor nackdel hos många av konkurrenterna.</p><p>När jag åker på semester vill jag inte hålla på att krångla med att boka boende på ett ställe och liftkort på ett annat, utan jag vill ha allt samlat på samma ställe.</p><p>Att kunna se var sina vänner befinner sig i backen också tycker jag borde vara ett minimikrav 2023 när alla liftkort ändå är digitala.</p><p></p><p>Sen har ju jag dock också kritik mot Skistar. Att priserna för enstaka liftåk eller halvdagar kostar nästan lika mycket som en hel dag tycker jag är orimligt.</p><p>Och att man snålar in på öppetiderna och belysningen i backen förstör mycket av upplevelsen enligt mig. T.ex. slutade man med kvällsåkning efter V.10 i Åre vilket var en stor besvikelse för mig när jag kom dit och upptäckte det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="islandmountain, post: 1278619, member: 169508"] Har nyligen kommit hem från en vecka i Åre och mycket av det som tas upp här som nackdelar med Skistar ser jag istället som fördelar. Att Skistar satsar på att utöka antalet bäddar ser jag bara som positivt. Att hitta ett billigt boende i anslutning till backen är det svåraste, och man måste vara ute i god tid för att hitta ett bra alternativ. Trots att jag bokade redan i oktober och åkte under en lugnare vecka så kostade boendet mer än dubbelt så mycket som liftkortet. Och om man vill åka under ett lov är ju priserna på boende helt orimliga. Fler bäddar innebär mer konkurrens och mindre risk att alla billiga boenden bli fullbokade direkt. Skistars app uppskattar jag mycket också, och avsaknaden av något motsvarande ser jag som en stor nackdel hos många av konkurrenterna. När jag åker på semester vill jag inte hålla på att krångla med att boka boende på ett ställe och liftkort på ett annat, utan jag vill ha allt samlat på samma ställe. Att kunna se var sina vänner befinner sig i backen också tycker jag borde vara ett minimikrav 2023 när alla liftkort ändå är digitala. Sen har ju jag dock också kritik mot Skistar. Att priserna för enstaka liftåk eller halvdagar kostar nästan lika mycket som en hel dag tycker jag är orimligt. Och att man snålar in på öppetiderna och belysningen i backen förstör mycket av upplevelsen enligt mig. T.ex. slutade man med kvällsåkning efter V.10 i Åre vilket var en stor besvikelse för mig när jag kom dit och upptäckte det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp