Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fati" data-source="post: 1278792"><p>Det skylls och gnälls friskt på Skistar, som vanligt. Som vanligt inte av de som bruka vara där eller bo där. Bara de som alldrig skulle åka dit? Hur som. Personligen tycker jag Skistar gör ett bra jobb, bara att de är för jävla dyr. Men det är inte det jag ville skriva om.</p><p></p><p>Liten berättelse från 2 veckor i Alperna (v.10 och 11).</p><p>- Spåren gjordes på eftermiddag, dvs medans solen låg på. Blev rent is. Fast sen gjordes de inte alla dagar. Efter snöfall blev det offpist längd i 3 dagar...</p><p>- Backarna pistades på eftermiddagar. Hård som fan på morgon. Ingen pistning efter snöfall gjorde att de var sjukt fina i 30 min. Sen var pucklarna högre än min 5 årig son är lång.</p><p>- Kanonsnön var fint över 2000m. Där var det minusgrader jämt. Under det var backarna skit efter kl 11. Slask med is under.</p><p>- Backarna åktes upp så jäckla snabbt. Alldrig varit med om det. De höll typ max 2 timmar sen var det puckelpist.</p><p>- Liftkö fanns på helgerna. Inget farligt, men de fanns. Men folk i backen fanns det. Ui vad mycket folk... Och det åktes snabb som satan. Även nära små barn. En kille böjde min sons stav när han åkte förbi honom. Minst 10 gånger var det jäkla nära och en gång fick en tjej kasta sig i snön för att inte åker in i minstingen (2 år). Såklart träffades han ändå...</p><p>- Puderhetsen... Det kom 3 gånger typ 30-40 cm snö under vår tid. 2 gånger med bra sikt nästa dag. Jäckla vad det åktes. Över klippor, i bäckravin. Visst kom det laviner, visst gick de över spåren... Otroligt.</p><p>Vädret: Allt från Solsken och +15 till snöstorm med -10 det nästan alla liftar stod stilla.</p><p>- Var det fint? Jajämen. Klart var det fint, det var ju skiåkning. Men kanske ändå inte så att allt är bättre på andra sidan och att skistar inte kan lägga snö, drar spår och pista backar? Kanske så att man få göra det bästa av vädret och förutsättningar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fati, post: 1278792"] Det skylls och gnälls friskt på Skistar, som vanligt. Som vanligt inte av de som bruka vara där eller bo där. Bara de som alldrig skulle åka dit? Hur som. Personligen tycker jag Skistar gör ett bra jobb, bara att de är för jävla dyr. Men det är inte det jag ville skriva om. Liten berättelse från 2 veckor i Alperna (v.10 och 11). - Spåren gjordes på eftermiddag, dvs medans solen låg på. Blev rent is. Fast sen gjordes de inte alla dagar. Efter snöfall blev det offpist längd i 3 dagar... - Backarna pistades på eftermiddagar. Hård som fan på morgon. Ingen pistning efter snöfall gjorde att de var sjukt fina i 30 min. Sen var pucklarna högre än min 5 årig son är lång. - Kanonsnön var fint över 2000m. Där var det minusgrader jämt. Under det var backarna skit efter kl 11. Slask med is under. - Backarna åktes upp så jäckla snabbt. Alldrig varit med om det. De höll typ max 2 timmar sen var det puckelpist. - Liftkö fanns på helgerna. Inget farligt, men de fanns. Men folk i backen fanns det. Ui vad mycket folk... Och det åktes snabb som satan. Även nära små barn. En kille böjde min sons stav när han åkte förbi honom. Minst 10 gånger var det jäkla nära och en gång fick en tjej kasta sig i snön för att inte åker in i minstingen (2 år). Såklart träffades han ändå... - Puderhetsen... Det kom 3 gånger typ 30-40 cm snö under vår tid. 2 gånger med bra sikt nästa dag. Jäckla vad det åktes. Över klippor, i bäckravin. Visst kom det laviner, visst gick de över spåren... Otroligt. Vädret: Allt från Solsken och +15 till snöstorm med -10 det nästan alla liftar stod stilla. - Var det fint? Jajämen. Klart var det fint, det var ju skiåkning. Men kanske ändå inte så att allt är bättre på andra sidan och att skistar inte kan lägga snö, drar spår och pista backar? Kanske så att man få göra det bästa av vädret och förutsättningar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp