Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1278817" data-attributes="member: 175247"><p>Den här diskussionen som handlar om oligopolmarknadens effekt på utbud och pris för skidkonsumenter spårar hela tiden ur. Mot beskrivningar av dessa effekter kastas lösryckta motargument utanför ämnet, och ibland rent hätska påhopp typ ”nu är klubben som hatar NN igång igen”.</p><p>Varför är det så från några personer?</p><p>Jag har mina aningar om vissa egenheter i den svenska folksjälen, men jag skriver inte vilka jag tror det är för att undvika generaliseringar.</p><p>Om man har intressen i bolaget NN (anställning eller aktieägande) som är större än det egna konsumentintresset, då förstår jag att man inte gillar det som jag och många andra skriver. Men det blir ju då svårt att korrekt argumentera för den egna linjen på ett sätt som framstår som positivt för konsumenten.</p><p>Men om man inte har något personligt intresse/engagemang i bolaget NN, utan bara är en vanlig skidkonsument, då blir dessa märkliga motargument omöjliga att förstå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1278817, member: 175247"] Den här diskussionen som handlar om oligopolmarknadens effekt på utbud och pris för skidkonsumenter spårar hela tiden ur. Mot beskrivningar av dessa effekter kastas lösryckta motargument utanför ämnet, och ibland rent hätska påhopp typ ”nu är klubben som hatar NN igång igen”. Varför är det så från några personer? Jag har mina aningar om vissa egenheter i den svenska folksjälen, men jag skriver inte vilka jag tror det är för att undvika generaliseringar. Om man har intressen i bolaget NN (anställning eller aktieägande) som är större än det egna konsumentintresset, då förstår jag att man inte gillar det som jag och många andra skriver. Men det blir ju då svårt att korrekt argumentera för den egna linjen på ett sätt som framstår som positivt för konsumenten. Men om man inte har något personligt intresse/engagemang i bolaget NN, utan bara är en vanlig skidkonsument, då blir dessa märkliga motargument omöjliga att förstå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp