Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1278835" data-attributes="member: 13861"><p>Du har gjort ditt val genom att inte köpa liftkort eller hyra boende av Skistar. Dessutom verkar du nöjd över valet att åka skidor i Österrike och stundtals i Norge. Gott så. Det är ett sätt att påverka ett börsnoterat företag, att inte köpa deras varor eller tjänster.</p><p></p><p>Jag som betalande kund, boendes i Åre och på så sätt delvis beroende av deras produkt, får hitta andra, konstruktiva sätt att påverka företaget på de punkter som jag anser påverka mig negativt. Bland annat genom att ha engagerat mig i den lokala cykelklubben som via en konstruktiv och respektfull dialog kunnat bidra till stora och positiva förändringar. Det jag lärt mig genom den processen är att även stora företag drivs av människor av kött och blod som lyssnar bäst genom samtal i en normal samtalston i kombination med sakliga argument och genomtänkta förslag än genom att "skrika, sparkas och slåss" (även om jag självklart fattar att det är skrivet i figurativ mening).</p><p></p><p>Det jag också lärt mig är att Åre (i det här fallet) är enormt komplext med många olika intressenter, inte minst markägare, som måste tas hänsyn till om man ska få någonting gjort eller förändrat. Eller kommunen och länsstyrelsen som agerar ständig bromskloss.</p><p></p><p>Med det sagt, prisnivån är en helt annan femma och börjar närma sig bristningsgränsen vintertid. Men efter att precis ha varit i Alperna och betalat horribla liftkortspriser även där så är jag rädd för att det är en negativ utveckling som hela skidvärlden är mitt inne i, inte bara Sverige.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1278835, member: 13861"] Du har gjort ditt val genom att inte köpa liftkort eller hyra boende av Skistar. Dessutom verkar du nöjd över valet att åka skidor i Österrike och stundtals i Norge. Gott så. Det är ett sätt att påverka ett börsnoterat företag, att inte köpa deras varor eller tjänster. Jag som betalande kund, boendes i Åre och på så sätt delvis beroende av deras produkt, får hitta andra, konstruktiva sätt att påverka företaget på de punkter som jag anser påverka mig negativt. Bland annat genom att ha engagerat mig i den lokala cykelklubben som via en konstruktiv och respektfull dialog kunnat bidra till stora och positiva förändringar. Det jag lärt mig genom den processen är att även stora företag drivs av människor av kött och blod som lyssnar bäst genom samtal i en normal samtalston i kombination med sakliga argument och genomtänkta förslag än genom att "skrika, sparkas och slåss" (även om jag självklart fattar att det är skrivet i figurativ mening). Det jag också lärt mig är att Åre (i det här fallet) är enormt komplext med många olika intressenter, inte minst markägare, som måste tas hänsyn till om man ska få någonting gjort eller förändrat. Eller kommunen och länsstyrelsen som agerar ständig bromskloss. Med det sagt, prisnivån är en helt annan femma och börjar närma sig bristningsgränsen vintertid. Men efter att precis ha varit i Alperna och betalat horribla liftkortspriser även där så är jag rädd för att det är en negativ utveckling som hela skidvärlden är mitt inne i, inte bara Sverige. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp