Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JAndersB" data-source="post: 1278995" data-attributes="member: 122562"><p>Där får vi nog ha avvikande åsikt då. Båda dessa ställen viktiga pistnära (som jag skrev) offpistområden som försvunnit. Det finns många andra mer exponerade off pist områden men Hemsedal åtnjuter ju verkligen inga stora nederbördsmängder och när det även är vindutsatt så ofta går dessa inte att nyttja. Dessutom skall ju nu dessutom gummiskogen exploateras. Bra att det äntligen byggs mer lift och pist men samtidigt en stor förlust för oss off pist älskare.</p><p></p><p>Dessutom tycker jag det är synnerligen otrevligt att åka omkring i ett bostadsområde generellt. I början av 2000-talet var det snack om en gondol upp från ursprungsbyn till skidområdet. Tänk om det det skulle ha blivit av och med all nybebyggelse koncentrerad dit. Snacka om nordens alpby och med orörd fjällupplevelse uppe i skidcentrat. Nu gnuggar taxinäringen händerna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JAndersB, post: 1278995, member: 122562"] Där får vi nog ha avvikande åsikt då. Båda dessa ställen viktiga pistnära (som jag skrev) offpistområden som försvunnit. Det finns många andra mer exponerade off pist områden men Hemsedal åtnjuter ju verkligen inga stora nederbördsmängder och när det även är vindutsatt så ofta går dessa inte att nyttja. Dessutom skall ju nu dessutom gummiskogen exploateras. Bra att det äntligen byggs mer lift och pist men samtidigt en stor förlust för oss off pist älskare. Dessutom tycker jag det är synnerligen otrevligt att åka omkring i ett bostadsområde generellt. I början av 2000-talet var det snack om en gondol upp från ursprungsbyn till skidområdet. Tänk om det det skulle ha blivit av och med all nybebyggelse koncentrerad dit. Snacka om nordens alpby och med orörd fjällupplevelse uppe i skidcentrat. Nu gnuggar taxinäringen händerna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp