Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1300875" data-attributes="member: 13861"><p>Det är enormt långa processer att bygga liftar även i Alperna. Jag pratade till exempel med ansvariga för bikeparken i Verbier som berättade att det tar minst sju år att få tillstånd att bygga en enkel singletrack på berget där den befintliga liftanläggningen ligger. Tänk då vilken process det är att bygga en lift på samma berg.</p><p></p><p>Så det är verkligen inte "bara" i Sverige som det är svårt att få tillstånd att bygga liftar. Att det är enklare att bygga bostäder har nog med faktumet att man har färre markägare att ta hänsyn till och förhandla med, och att liftar inte sällan dras i terräng som antagligen anses som känsligare ur miljösynpunkt (kan jag tänka mig).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1300875, member: 13861"] Det är enormt långa processer att bygga liftar även i Alperna. Jag pratade till exempel med ansvariga för bikeparken i Verbier som berättade att det tar minst sju år att få tillstånd att bygga en enkel singletrack på berget där den befintliga liftanläggningen ligger. Tänk då vilken process det är att bygga en lift på samma berg. Så det är verkligen inte "bara" i Sverige som det är svårt att få tillstånd att bygga liftar. Att det är enklare att bygga bostäder har nog med faktumet att man har färre markägare att ta hänsyn till och förhandla med, och att liftar inte sällan dras i terräng som antagligen anses som känsligare ur miljösynpunkt (kan jag tänka mig). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp