Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MKOL" data-source="post: 1300989" data-attributes="member: 164657"><p>Mjo, ett bra exempel på att dom är trygga i sitt värde för kommunen är ju "<em>Hade inte Skistar funnits hade inte Åre haft en Hälsocentral av den storleken, ingen järnvägsstation...</em>" som även om det är grovt överdrivet ändå har ett korn av sanning. Det går inte att blunda för hur viktig skidturismen är för tätorten och kommunen Åre. </p><p></p><p>Men vet hur viktig man faktiskt är och hymlar inte med att man vet det, tvärtom. Även om styrkeförhålllandet hade varit det samma så hade kanske ett annat bolag i samma guld-sits som Skistar agerat och fört sig aningens mer ödmjukt</p><p></p><p>Det finns ju gott om gamla bruksorter som i sina glansdagar hade liknande "styrkeförhållanden" mellan näringsliv - kommun men numera är ordentligt på dekis. Den stora skillnaden är ju dock att en industri är plättlätt att flytta.</p><p></p><p>Och oavsett vad man anser om Åre/Skistar etc. så kan man ju inte heller blunda för att det <strong>kan</strong> vara problematiskt när en kommun blir väldigt beroende av en eller ett fåtal aktörer från näringslivet.</p><p></p><p>Ska inte påstå att jag känner många i bygden, faktiskt inga boendes just i tätorten Åre. Däremot har har jag en del bekanta i kommunen och bland dom finns det en hel del synpunkter på Skistar och hur kommunen springer deras ärenden. Eller kanske framförallt hur kommunen <strong>har</strong> sprungit Skistars ärenden.</p><p></p><p>Jag tvivlar inte på att Skistar gör bra saker också men om man fortsätter med den framtoningen som VD'n hade i intervjun så tror jag inte att man tar några pluspoäng någonstans. Gissningsvis är inte Skistars presschef helt nöjd med den intervjun. Eller hen borde i.a.f. inte vara det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MKOL, post: 1300989, member: 164657"] Mjo, ett bra exempel på att dom är trygga i sitt värde för kommunen är ju "[I]Hade inte Skistar funnits hade inte Åre haft en Hälsocentral av den storleken, ingen järnvägsstation...[/I]" som även om det är grovt överdrivet ändå har ett korn av sanning. Det går inte att blunda för hur viktig skidturismen är för tätorten och kommunen Åre. Men vet hur viktig man faktiskt är och hymlar inte med att man vet det, tvärtom. Även om styrkeförhålllandet hade varit det samma så hade kanske ett annat bolag i samma guld-sits som Skistar agerat och fört sig aningens mer ödmjukt Det finns ju gott om gamla bruksorter som i sina glansdagar hade liknande "styrkeförhållanden" mellan näringsliv - kommun men numera är ordentligt på dekis. Den stora skillnaden är ju dock att en industri är plättlätt att flytta. Och oavsett vad man anser om Åre/Skistar etc. så kan man ju inte heller blunda för att det [B]kan[/B] vara problematiskt när en kommun blir väldigt beroende av en eller ett fåtal aktörer från näringslivet. Ska inte påstå att jag känner många i bygden, faktiskt inga boendes just i tätorten Åre. Däremot har har jag en del bekanta i kommunen och bland dom finns det en hel del synpunkter på Skistar och hur kommunen springer deras ärenden. Eller kanske framförallt hur kommunen [B]har[/B] sprungit Skistars ärenden. Jag tvivlar inte på att Skistar gör bra saker också men om man fortsätter med den framtoningen som VD'n hade i intervjun så tror jag inte att man tar några pluspoäng någonstans. Gissningsvis är inte Skistars presschef helt nöjd med den intervjun. Eller hen borde i.a.f. inte vara det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp