Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik-" data-source="post: 1301090" data-attributes="member: 190745"><p>Har varit lite då och då i Åre sen jag var där första gången på sommaren på slutet på 90:talet. Då innan skistar var inblandade började man sommar satsningen med mtb med t.ex. vm. De senaste 10 åren har vi vara där en lång helg varje år, de sista åren under vecka 8. </p><p></p><p>De två senaste åren tror jag har haft minst liftköer. Mycket möjligt på grund av att folk har dålig råd men har inte för mig att det inte var köer för 20 år sen. </p><p></p><p>I år hade vi en dag med stark vind, nästan allt var stängt i Åre på morgonen men lågsonen öppnades senare upp. Vi hade en fin dag i Duved/Tegefjäll helt utan liftköer. Dagen efter var det sol och fint. Allt var öppet och förutom en timme på morgonen där det var en del kö i VM:8an och gondolen var det inte köer förutom lite i gondolen (var dock inte i sadelliften vilken de senaste åren brukar ha långa köer).</p><p></p><p>Året innan var inte högsonen öppen en av våra 4 dagar men har inte för mig att det var speciellt långa köer trots det förutom i sadelliften.</p><p> </p><p>Tycker också man har skaffat en del nya lifter, sadel liften och fjällexpressen för 10-15 år sen gör en stor skillnad. Stjärnliften i år. VM-8an och en del andra liftar för runt 20 år sen. </p><p></p><p>Kan självklart bli bättre. En bra 1000 meters lift borde byggas och ett alternativ till kabinen. Bräcke och Rödkullen borde också uppdateras men jag är aldrig där längre. </p><p></p><p>Gillar inte skistar så mycket heller, behandlingen orienterarna tillslut fick i somras under o-ringen var t.ex. inte bra, men tycker inte situationen i Åre är så dålig som det verkar i tråden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik-, post: 1301090, member: 190745"] Har varit lite då och då i Åre sen jag var där första gången på sommaren på slutet på 90:talet. Då innan skistar var inblandade började man sommar satsningen med mtb med t.ex. vm. De senaste 10 åren har vi vara där en lång helg varje år, de sista åren under vecka 8. De två senaste åren tror jag har haft minst liftköer. Mycket möjligt på grund av att folk har dålig råd men har inte för mig att det inte var köer för 20 år sen. I år hade vi en dag med stark vind, nästan allt var stängt i Åre på morgonen men lågsonen öppnades senare upp. Vi hade en fin dag i Duved/Tegefjäll helt utan liftköer. Dagen efter var det sol och fint. Allt var öppet och förutom en timme på morgonen där det var en del kö i VM:8an och gondolen var det inte köer förutom lite i gondolen (var dock inte i sadelliften vilken de senaste åren brukar ha långa köer). Året innan var inte högsonen öppen en av våra 4 dagar men har inte för mig att det var speciellt långa köer trots det förutom i sadelliften. Tycker också man har skaffat en del nya lifter, sadel liften och fjällexpressen för 10-15 år sen gör en stor skillnad. Stjärnliften i år. VM-8an och en del andra liftar för runt 20 år sen. Kan självklart bli bättre. En bra 1000 meters lift borde byggas och ett alternativ till kabinen. Bräcke och Rödkullen borde också uppdateras men jag är aldrig där längre. Gillar inte skistar så mycket heller, behandlingen orienterarna tillslut fick i somras under o-ringen var t.ex. inte bra, men tycker inte situationen i Åre är så dålig som det verkar i tråden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp