Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1301103" data-attributes="member: 13861"><p>Jag tror helt ärligt inte att Skistar hade så mycket med det att göra. Björnen är en härva av olika markägare med vilt skilda åsikter, en del är positiva till det mesta och en del andra hypernegativa till precis allt. Bland annat fick vi nej av markägare i området att inkludera Fröåvägen (som är en privat väg) på en karta över gravelcykling i Åretrakten eftersom man hävdade att det kunde störa jakten. Att det stundtals går tung trafik på den vägen verkade man totalt ha glömt bort i sammanhanget.</p><p></p><p>Sedan finns det inga större campingplatser i Åretrakten vilket hjälpte till att höja upp prisnivån på boende jämfört med andra platser där O-ringen varit, och krävde mer transporter.</p><p></p><p>Jag vet att Skistar såg framför sig att fler orienterare skulle utnyttja liftarna, vilket var en anledning att vissa av dom väl gick till 20.00 vissa kvällar. Alltså betydligt bättre öppettider än vanligt under sommarsäsongen.</p><p></p><p>Men det här är ännu en punkt där Åre likställs med Skistar, vilket helt enkelt inte stämmer. Jag vet av egen erfarenhet att hela besöksnäringen, inklusive Skistar, var väldigt exalterade över O-ringen kom hit. Att det sedan inte blev så lyckat som man hade hoppats på tror jag snarare handlar om en krock mellan det mer traditionella friluftsliv som O-ringen står för och den mer kommersiella besöksnäring som Åre representerar. Jag säger inte att något är rätt eller fel här, bara att jag vet att det inte fanns någon som helst ovilja från Åres sida att det inte skulle bli ett bra event, verkligheten var precis tvärtom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1301103, member: 13861"] Jag tror helt ärligt inte att Skistar hade så mycket med det att göra. Björnen är en härva av olika markägare med vilt skilda åsikter, en del är positiva till det mesta och en del andra hypernegativa till precis allt. Bland annat fick vi nej av markägare i området att inkludera Fröåvägen (som är en privat väg) på en karta över gravelcykling i Åretrakten eftersom man hävdade att det kunde störa jakten. Att det stundtals går tung trafik på den vägen verkade man totalt ha glömt bort i sammanhanget. Sedan finns det inga större campingplatser i Åretrakten vilket hjälpte till att höja upp prisnivån på boende jämfört med andra platser där O-ringen varit, och krävde mer transporter. Jag vet att Skistar såg framför sig att fler orienterare skulle utnyttja liftarna, vilket var en anledning att vissa av dom väl gick till 20.00 vissa kvällar. Alltså betydligt bättre öppettider än vanligt under sommarsäsongen. Men det här är ännu en punkt där Åre likställs med Skistar, vilket helt enkelt inte stämmer. Jag vet av egen erfarenhet att hela besöksnäringen, inklusive Skistar, var väldigt exalterade över O-ringen kom hit. Att det sedan inte blev så lyckat som man hade hoppats på tror jag snarare handlar om en krock mellan det mer traditionella friluftsliv som O-ringen står för och den mer kommersiella besöksnäring som Åre representerar. Jag säger inte att något är rätt eller fel här, bara att jag vet att det inte fanns någon som helst ovilja från Åres sida att det inte skulle bli ett bra event, verkligheten var precis tvärtom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp