Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1301126" data-attributes="member: 146777"><p>Skistar är ett stort, nästan monopolistisk och på grund av detta osympatiskt företag. Ingen tvivel på det. </p><p>Dock är det inte så fel med priset. När vi letade ställe för en långhelg (lördag-tisdag dvs lite udda) v11 så var det helt klart skistar och boende i tegefjäll som var billigast. Billigare än norge. Billigare än familjens favorit trille (de hyr inte ut sina lgh så flexibel,så då hade det varit hotel och trilles högfjällshotel är super mysigt, men inte billigt. Att liftkortet är dyrt spelar ingen så stor roll om man hyr stuga för 2.5 k lördag- onsdag. Så nog är skistar inte dyrast iaf. </p><p>Räknar man med 8 dagars skidåkning per vecka (som man faktiskt får med nattåget). Är veckokortet rätt prisvärd i åre. Klart Billigare i trille och bydalen, såklart. Men mindre där också. Veckan innan sportlovet bodde vi med 6 pers i duved,ski in ski out. 7k. Dyrt? Knappast.</p><p>Sen är.jag en av de som knte vill ha mer folk upp på åreskutan. Tänk om ännu mera ska förbi fjällgården. Inte kul. En ny tusenmeterlift hade varit bra, helt klart. Själv har jag aldrig stod i långa köer i åre, oftast inget alls,i gondolen kanske några minuter nån gång. Men då har jag inte varit där v9 eller påsk. Men v6,v10, v11 och v12 (olika år) har det inte varit några problem. Men jag ogillar åre by,även åreskutan är ingen favorit. Men det är knappast skistars fel. </p><p></p><p></p><p>Det som jag tycker de gjorde dåligt är att tar bort duscharna i tegetornet....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1301126, member: 146777"] Skistar är ett stort, nästan monopolistisk och på grund av detta osympatiskt företag. Ingen tvivel på det. Dock är det inte så fel med priset. När vi letade ställe för en långhelg (lördag-tisdag dvs lite udda) v11 så var det helt klart skistar och boende i tegefjäll som var billigast. Billigare än norge. Billigare än familjens favorit trille (de hyr inte ut sina lgh så flexibel,så då hade det varit hotel och trilles högfjällshotel är super mysigt, men inte billigt. Att liftkortet är dyrt spelar ingen så stor roll om man hyr stuga för 2.5 k lördag- onsdag. Så nog är skistar inte dyrast iaf. Räknar man med 8 dagars skidåkning per vecka (som man faktiskt får med nattåget). Är veckokortet rätt prisvärd i åre. Klart Billigare i trille och bydalen, såklart. Men mindre där också. Veckan innan sportlovet bodde vi med 6 pers i duved,ski in ski out. 7k. Dyrt? Knappast. Sen är.jag en av de som knte vill ha mer folk upp på åreskutan. Tänk om ännu mera ska förbi fjällgården. Inte kul. En ny tusenmeterlift hade varit bra, helt klart. Själv har jag aldrig stod i långa köer i åre, oftast inget alls,i gondolen kanske några minuter nån gång. Men då har jag inte varit där v9 eller påsk. Men v6,v10, v11 och v12 (olika år) har det inte varit några problem. Men jag ogillar åre by,även åreskutan är ingen favorit. Men det är knappast skistars fel. Det som jag tycker de gjorde dåligt är att tar bort duscharna i tegetornet.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp