Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1311544" data-attributes="member: 144594"><p>Även när säsongen i fråga redan har börjat? Grejen är att det kan finnas många anledningar till att rea ut en vara - goodwill, att få ut folk som betalar för andra produkter som man tjänar pengar på etc. Och dessa anledningar är inte alltid uppenbara för kunden. Är t.ex. Ryanairs flygpriser uppenbart för låga?</p><p></p><p>Det ligger något i det du säger men jag tycker inte det är <strong>uppenbart vid köptillfället </strong>ett misstag (<strong>antagligen </strong>ett misstag skulle jag säga... <em>nu i efterhand</em>) om någon tillfälligt sänker priset riktigt lågt. Det är ju liksom det som Black Friday går ut på. Och ordet <strong>uppenbart </strong>är ett ganska kraftfullt ord.</p><p></p><p>Att det nu i <em>efterhand </em>kan verka uppenbart att det var ett misstag (eftersom Skistar drar på sig badwill genom att återkalla) är ju ovidkommande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1311544, member: 144594"] Även när säsongen i fråga redan har börjat? Grejen är att det kan finnas många anledningar till att rea ut en vara - goodwill, att få ut folk som betalar för andra produkter som man tjänar pengar på etc. Och dessa anledningar är inte alltid uppenbara för kunden. Är t.ex. Ryanairs flygpriser uppenbart för låga? Det ligger något i det du säger men jag tycker inte det är [B]uppenbart vid köptillfället [/B]ett misstag ([B]antagligen [/B]ett misstag skulle jag säga... [I]nu i efterhand[/I]) om någon tillfälligt sänker priset riktigt lågt. Det är ju liksom det som Black Friday går ut på. Och ordet [B]uppenbart [/B]är ett ganska kraftfullt ord. Att det nu i [I]efterhand [/I]kan verka uppenbart att det var ett misstag (eftersom Skistar drar på sig badwill genom att återkalla) är ju ovidkommande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp