Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TopiNieminen" data-source="post: 1311549" data-attributes="member: 164371"><p>Skistar gör inte uppenbarligen sådana här goodwill manöver allmänt det har vi ju diskutrerat fram i många trådar.</p><p>Ryanair´s priser är alltid för låga utan några rabatter så de är inte riktigt jämförbara. Jag har slutat flyga med dem pga. servicenivån möter deras prissättning.</p><p></p><p>Det är väldigt klart att detta är enklare att uppmärksamma efterhand och därmed det blir en tolkning mellan handlingsparterna, och nu uppenbarligen med hjälp av ARN.</p><p></p><p>Jag själv har vanan att upphandla tjänster och varor pga. mitt jobb, så jag tycker att prissättningen som Skistar har gjort är uppenbarligen fel och ska frågesättas dvs. de har rätt enligt texten:</p><p></p><p><strong>"Om priset up uppenbart felaktigt</strong></p><p>Undantag är om priset uppenbart att är felaktigt, till exempel så lågt att du borde inse att det är fel vid köptillfället. Är det så behöver företaget inte sälja till det priset".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TopiNieminen, post: 1311549, member: 164371"] Skistar gör inte uppenbarligen sådana här goodwill manöver allmänt det har vi ju diskutrerat fram i många trådar. Ryanair´s priser är alltid för låga utan några rabatter så de är inte riktigt jämförbara. Jag har slutat flyga med dem pga. servicenivån möter deras prissättning. Det är väldigt klart att detta är enklare att uppmärksamma efterhand och därmed det blir en tolkning mellan handlingsparterna, och nu uppenbarligen med hjälp av ARN. Jag själv har vanan att upphandla tjänster och varor pga. mitt jobb, så jag tycker att prissättningen som Skistar har gjort är uppenbarligen fel och ska frågesättas dvs. de har rätt enligt texten: [B]"Om priset up uppenbart felaktigt[/B] Undantag är om priset uppenbart att är felaktigt, till exempel så lågt att du borde inse att det är fel vid köptillfället. Är det så behöver företaget inte sälja till det priset". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp