Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1311556" data-attributes="member: 144594"><p>Jag tog den som exempel på begreppet uppenbart. Det är möjligt, eller kanske t.o.m. troligt för någon, men fortfarande knappast <strong>uppenbart </strong>att det var ett felaktigt satt pris. Uppenbart är ett mycket starkt ord, och det är det som gäller här.</p><p></p><p></p><p></p><p>Jag har inget att invända mot din ärlighet som debattör. Tvärtom.</p><p></p><p></p><p></p><p>Att man är skyldig att känna till lagtexter och regler är en sak. Vad som är ett uppenbart för lågt pris på Black Friday för en viss vara är en annan sak. Det är inte <strong>uppenbart </strong>för gemene man vad ett säsongskort kan kosta på Black Friday. Tycker jag. Det hade inte varit <strong>uppenbart</strong> t.ex. för mig. Möjligt, troligt, sannolikt - men inte uppenbart.</p><p></p><p>Min huvudpoäng är att jag egentligen håller med i sak (jag tycker Skistar bör få häva köpet) men knappast med hänvisning till denna lagtext (eller vad det är? praxis?) som är orimligt hårt skriven.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1311556, member: 144594"] Jag tog den som exempel på begreppet uppenbart. Det är möjligt, eller kanske t.o.m. troligt för någon, men fortfarande knappast [B]uppenbart [/B]att det var ett felaktigt satt pris. Uppenbart är ett mycket starkt ord, och det är det som gäller här. Jag har inget att invända mot din ärlighet som debattör. Tvärtom. Att man är skyldig att känna till lagtexter och regler är en sak. Vad som är ett uppenbart för lågt pris på Black Friday för en viss vara är en annan sak. Det är inte [B]uppenbart [/B]för gemene man vad ett säsongskort kan kosta på Black Friday. Tycker jag. Det hade inte varit [B]uppenbart[/B] t.ex. för mig. Möjligt, troligt, sannolikt - men inte uppenbart. Min huvudpoäng är att jag egentligen håller med i sak (jag tycker Skistar bör få häva köpet) men knappast med hänvisning till denna lagtext (eller vad det är? praxis?) som är orimligt hårt skriven. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp