Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonasqvitslund" data-source="post: 1314360" data-attributes="member: 135421"><p>Boendet är inte gratis, tror vi betalade över 3000 för ett rum i kollektiv på min tid, ett tag hyrde jag och tjejen en tvåa genom Skistar, tror det var 8000 i månaden. </p><p></p><p>Liftkortet fick vi "gratis", men man behövde jobba mer än 240 timmar på en säsong för att få kortet. Annars bara vid behov, alltså i jobbet när man jobbade. Angående förmånsbeskattning så fick vi betala det på liftkortet men det drogs tillbaka efter en tvist mellan Skatteverket och Skistar. Om läget är detsamma idag är oklart. Lönen låg på ca 120 kr/h och halva säsongen kort arbetstid(ca 75%) eftersom backen är öppen 0930-15.</p><p></p><p>Det mest snikna var att vi fick skriva på ett separat avtal om övertid, att vi bara jobbade det mot normal timersättning. Om vi inte skrev på blev vi inte erbjudna möjligheter till mer arbete än normal arbetstid, t ex kvällsaktiviteter, flyttgrupp på liften etc. Som glad säsongare så skrev vi på det där, men i efterhand som mer erfaren arbetstagare så hade jag aldrig gjort det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonasqvitslund, post: 1314360, member: 135421"] Boendet är inte gratis, tror vi betalade över 3000 för ett rum i kollektiv på min tid, ett tag hyrde jag och tjejen en tvåa genom Skistar, tror det var 8000 i månaden. Liftkortet fick vi "gratis", men man behövde jobba mer än 240 timmar på en säsong för att få kortet. Annars bara vid behov, alltså i jobbet när man jobbade. Angående förmånsbeskattning så fick vi betala det på liftkortet men det drogs tillbaka efter en tvist mellan Skatteverket och Skistar. Om läget är detsamma idag är oklart. Lönen låg på ca 120 kr/h och halva säsongen kort arbetstid(ca 75%) eftersom backen är öppen 0930-15. Det mest snikna var att vi fick skriva på ett separat avtal om övertid, att vi bara jobbade det mot normal timersättning. Om vi inte skrev på blev vi inte erbjudna möjligheter till mer arbete än normal arbetstid, t ex kvällsaktiviteter, flyttgrupp på liften etc. Som glad säsongare så skrev vi på det där, men i efterhand som mer erfaren arbetstagare så hade jag aldrig gjort det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp