Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1315715" data-attributes="member: 144594"><p>Oavsett alla varierande förklaringar etc - vad tycker ni <strong>egentligen</strong>? Att det är bra att ev. köer inte syns på webkamerorna? Eftersom problemet med liftköer är obetydligt? Undrar.</p><p></p><p></p><p></p><p>Jag har inte varit där på fyra år, det är sant. Men det har ju också sina skäl. Och det finns boende i Åre (här på listan) som definitivt avråder från att besöka under loven, om möjligt. Men alla kan ju inte välja.</p><p></p><p>Köerna var generellt bland de längsta jag minns under 50+ år som skidåkare. Plus stressen av att göra "rätt vägval" och inte fastna i en lååång kö nånstans. Det var vår enda skidvecka det året och den kostade en hel del. Högzonen var stängd alla dagar utom två - ja det berodde på vädret trots att det inte var uselt - men det gjorde dessutom att VM8.an också ofta var stängd eftersom det blåste vid avsteget.</p><p>När högzonen väl öppnade en fin dag och vi kom upp till härliga Tväråvalvet så pajade den ena släpliften där (de är båda från 1980-talet tror jag) med enorma köer som följd. Sittliften i Duved var stängd den enda dagen vi var där. Som kompensation för allt höll de öppet för två timmars extra kvällsskidåkning en (1) kväll.</p><p></p><p></p><p></p><p>Nej det är inte "säkert", men troligare än att två kameror av en slump har riktats om på samma sätt. Och ev. köer syns definitivt sämre nu. Men det blir säkert bättre snart, så att alla enkelt kan se liftköerna och planera sin åkdag därefter.</p><p></p><p></p><p></p><p>Ibland slås jag av att de som själva inte råkat ut för problemet har svårt att ta till sig att andra har en annan erfarenhet. Ja kanske är problemet större för just oss som inte är där så ofta, och därmed inte kan kompensera för en dålig vecka. Du brukar åka skidor ca 50 dagar per år tror jag? Då är det förstås inte samma problem om det funkar sämre vissa dagar/veckor. Jag betvivlar inte att det finns en hel massa åkdagar i Åre då liftköer mm inte är något problem alls.</p><p></p><p>Man med skiftnyckel fixar lift i Tväråvalvet:</p><p></p><p>[ATTACH=full]37566[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1315715, member: 144594"] Oavsett alla varierande förklaringar etc - vad tycker ni [B]egentligen[/B]? Att det är bra att ev. köer inte syns på webkamerorna? Eftersom problemet med liftköer är obetydligt? Undrar. Jag har inte varit där på fyra år, det är sant. Men det har ju också sina skäl. Och det finns boende i Åre (här på listan) som definitivt avråder från att besöka under loven, om möjligt. Men alla kan ju inte välja. Köerna var generellt bland de längsta jag minns under 50+ år som skidåkare. Plus stressen av att göra "rätt vägval" och inte fastna i en lååång kö nånstans. Det var vår enda skidvecka det året och den kostade en hel del. Högzonen var stängd alla dagar utom två - ja det berodde på vädret trots att det inte var uselt - men det gjorde dessutom att VM8.an också ofta var stängd eftersom det blåste vid avsteget. När högzonen väl öppnade en fin dag och vi kom upp till härliga Tväråvalvet så pajade den ena släpliften där (de är båda från 1980-talet tror jag) med enorma köer som följd. Sittliften i Duved var stängd den enda dagen vi var där. Som kompensation för allt höll de öppet för två timmars extra kvällsskidåkning en (1) kväll. Nej det är inte "säkert", men troligare än att två kameror av en slump har riktats om på samma sätt. Och ev. köer syns definitivt sämre nu. Men det blir säkert bättre snart, så att alla enkelt kan se liftköerna och planera sin åkdag därefter. Ibland slås jag av att de som själva inte råkat ut för problemet har svårt att ta till sig att andra har en annan erfarenhet. Ja kanske är problemet större för just oss som inte är där så ofta, och därmed inte kan kompensera för en dålig vecka. Du brukar åka skidor ca 50 dagar per år tror jag? Då är det förstås inte samma problem om det funkar sämre vissa dagar/veckor. Jag betvivlar inte att det finns en hel massa åkdagar i Åre då liftköer mm inte är något problem alls. Man med skiftnyckel fixar lift i Tväråvalvet: [ATTACH type="full" alt="1739350631618.webp"]37566[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp