Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1315802" data-attributes="member: 144594"><p>Alla som besöker Åre hör kanske inte av sig till dig eller Freerides forum.</p><p></p><p>Det är naturligt att vi som inte är i Åre så ofta (men investerar mycket i de veckor det gäller) också är de som oroar sig mer för liftköerna. I en skidort (eller stad) som man är väl bekant med lär man sig snart hur man bäst beter sig, nästan omärkligt. Det gäller även liftköer - jag känner igen fenomenet för skidorter jag känner bättre.</p><p></p><p>Dessutom finns det gott om vittnesmål även från Årebor att liftköerna kan vara ett problem, särskilt under loven. Varför då avvisa en enkel åtgärd (putta tillbaka kameran vid Stjärntorget så man ser mindre himmel och mer backe) som kanske hjälper litet grann?</p><p></p><p>Om någon oroar sig för liftköer längs t.ex. Sella Ronda (som finns men som jag aldrig lider av) så försöker jag ge goda råd om hur man undviker dem. Inte förneka, inte bortförklara, inga nedlåtande omdömen om dem som frågar.</p><p>Självklart hade det hjälpt att få en överblick av situationen med webkameror där man ser kösituationen vid liftarnas dalstationer. Inte bara just när man är där i backarna, utan också när man hemifrån försöker lära sig ortens "ins and outs".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1315802, member: 144594"] Alla som besöker Åre hör kanske inte av sig till dig eller Freerides forum. Det är naturligt att vi som inte är i Åre så ofta (men investerar mycket i de veckor det gäller) också är de som oroar sig mer för liftköerna. I en skidort (eller stad) som man är väl bekant med lär man sig snart hur man bäst beter sig, nästan omärkligt. Det gäller även liftköer - jag känner igen fenomenet för skidorter jag känner bättre. Dessutom finns det gott om vittnesmål även från Årebor att liftköerna kan vara ett problem, särskilt under loven. Varför då avvisa en enkel åtgärd (putta tillbaka kameran vid Stjärntorget så man ser mindre himmel och mer backe) som kanske hjälper litet grann? Om någon oroar sig för liftköer längs t.ex. Sella Ronda (som finns men som jag aldrig lider av) så försöker jag ge goda råd om hur man undviker dem. Inte förneka, inte bortförklara, inga nedlåtande omdömen om dem som frågar. Självklart hade det hjälpt att få en överblick av situationen med webkameror där man ser kösituationen vid liftarnas dalstationer. Inte bara just när man är där i backarna, utan också när man hemifrån försöker lära sig ortens "ins and outs". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!
Tillbaka
Topp