Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar jobb skidinstruktör lr liftvärd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carlzeta" data-source="post: 965975" data-attributes="member: 73049"><p>Jag vet att man testade konceptet med just en sådan 50/50 tjänst i Lindvallen för några år sedan, men man tyckte inte riktigt att det fungerade som man hade hoppats på. Dock så har det varit hög efterfrågan på en sådan tjänst under mina två säsonger jag arbetat i vallen, så vem vet inför denna säsong.</p><p></p><p>För övrigt så tror jag det är större sannolikhet att få jobb som skidlärare i Lindvallen kommande säsong om man jämför med förra säsongen då det ser ut att kunna bli lite utav ett "generationsskifte".</p><p>Man säger väl att medelsäsongaren i Sverige gör 2-3 säsonger innan den ser sig omkring för annan ort eller yrke.</p><p>Förra säsongen var 80% av skidskolan i lindvallen återkommande säsongare, men i år kommer som sagt möjligheterna vara större för de som söker sig till Lindvallen.</p><p></p><p>Jag hade ingen utbildning alls när jag åkte upp min första säsong, och självklart var dessa inte gratis när jag väl tog dem, men däremot fick vi dem till reducerat pris. Så när det gäller Sälen så tror jag definitivt att dina chanser är högre om du har 1:an, men det du har på pappret spelar egentligen en ganska liten roll.</p><p>Det är framför allt hur du är som person som väger allra tyngst!</p><p></p><p>Om du inte lyckas ta dig till Whistler så finns ju alltid Sverige kvar, så sök!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carlzeta, post: 965975, member: 73049"] Jag vet att man testade konceptet med just en sådan 50/50 tjänst i Lindvallen för några år sedan, men man tyckte inte riktigt att det fungerade som man hade hoppats på. Dock så har det varit hög efterfrågan på en sådan tjänst under mina två säsonger jag arbetat i vallen, så vem vet inför denna säsong. För övrigt så tror jag det är större sannolikhet att få jobb som skidlärare i Lindvallen kommande säsong om man jämför med förra säsongen då det ser ut att kunna bli lite utav ett "generationsskifte". Man säger väl att medelsäsongaren i Sverige gör 2-3 säsonger innan den ser sig omkring för annan ort eller yrke. Förra säsongen var 80% av skidskolan i lindvallen återkommande säsongare, men i år kommer som sagt möjligheterna vara större för de som söker sig till Lindvallen. Jag hade ingen utbildning alls när jag åkte upp min första säsong, och självklart var dessa inte gratis när jag väl tog dem, men däremot fick vi dem till reducerat pris. Så när det gäller Sälen så tror jag definitivt att dina chanser är högre om du har 1:an, men det du har på pappret spelar egentligen en ganska liten roll. Det är framför allt hur du är som person som väger allra tyngst! Om du inte lyckas ta dig till Whistler så finns ju alltid Sverige kvar, så sök! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar jobb skidinstruktör lr liftvärd
Tillbaka
Topp