Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johan_Ax" data-source="post: 60986" data-attributes="member: 14195"><p>FÖJANDE BREV I SÄNT TILL SKISTARS STYRELSE</p><p></p><p>Skistar-Ett företag för Skidåkare?</p><p></p><p>Hejsan mitt namn är Johan bosatt i Stockholm med egendom i åre. Under de gångna tolvåren så har jag och min familj nyttjat Åreberget och varit mkt nöjda. Men på senare tid så kan jag inte säga att så är fallet.</p><p></p><p>Efter ett bortagande av familjerabbaten så kostar det för oss enbart med liftkort en säsong ca 17000 kr (Sjuttontusen kronor) vi är fem stycken. Berget har exploaterats till den mildaste grad, "kulturförklarde" liftar har tagits bort, det har blivit omöjligt att ta sig ner för backarna utan att åka som en rent utsagt - nolla! Man kan tydligen märka att ni riktar in er på de stora massorna som egentligen inte har något annat mål med semestern att sladda lite i backen se häftih ut för att sedan bälja i sig sprit. Berget (by sidan) nådde sin påotential flera år sedan, och med det trodde vi också att prissättning hade nått sin kolumn, men icke. Ni har lyckats driva upp priserna ytlligare och klämma in ännu mer människor i backarna. Var finner de tomma vidderna fjällkänslan gemytet sin plats?</p><p></p><p>Jag är införstådd i att ni måste driva fram bra resultat för att glädja ägare m.m- Vi är ju ett företag. Bla bla bla.. inte intresserad! Ville bara försöka väcka erat medvetande. Om skärpning inte sker..ja vem vet vad som händer med det numera pinsamma överexploaterade åre? Kanske berget i sig får nog och liftarna "ramlar" av berget? Inte vet jag men ni kommer nog få se ett ändrat klimat gentemot era Skidåknings intresserade kunder. Räkna inte med mitt stöd denna säsong. När ni ser någon knallandes på Bergskammarna (om du nu vet vad det är)</p><p>med banderollen DET VAR BÄTTRE FÖR - Åre åt Skidåkarna så kan du räkna med att jag har sytt den med uttjänta stavnipplar och gamla skidremmnar från den utopi som en gång gick under namnet Åre. </p><p></p><p>Jag förstår att du kanske inte känner dig manad att svara på detta brev, men det kommer jag bara ta som ett bevis på att ni inte är intresserad av era kunders önskemål och åsikter.</p><p></p><p>Viva la résitance! </p><p></p><p> Mvh Johan Axberg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johan_Ax, post: 60986, member: 14195"] FÖJANDE BREV I SÄNT TILL SKISTARS STYRELSE Skistar-Ett företag för Skidåkare? Hejsan mitt namn är Johan bosatt i Stockholm med egendom i åre. Under de gångna tolvåren så har jag och min familj nyttjat Åreberget och varit mkt nöjda. Men på senare tid så kan jag inte säga att så är fallet. Efter ett bortagande av familjerabbaten så kostar det för oss enbart med liftkort en säsong ca 17000 kr (Sjuttontusen kronor) vi är fem stycken. Berget har exploaterats till den mildaste grad, "kulturförklarde" liftar har tagits bort, det har blivit omöjligt att ta sig ner för backarna utan att åka som en rent utsagt - nolla! Man kan tydligen märka att ni riktar in er på de stora massorna som egentligen inte har något annat mål med semestern att sladda lite i backen se häftih ut för att sedan bälja i sig sprit. Berget (by sidan) nådde sin påotential flera år sedan, och med det trodde vi också att prissättning hade nått sin kolumn, men icke. Ni har lyckats driva upp priserna ytlligare och klämma in ännu mer människor i backarna. Var finner de tomma vidderna fjällkänslan gemytet sin plats? Jag är införstådd i att ni måste driva fram bra resultat för att glädja ägare m.m- Vi är ju ett företag. Bla bla bla.. inte intresserad! Ville bara försöka väcka erat medvetande. Om skärpning inte sker..ja vem vet vad som händer med det numera pinsamma överexploaterade åre? Kanske berget i sig får nog och liftarna "ramlar" av berget? Inte vet jag men ni kommer nog få se ett ändrat klimat gentemot era Skidåknings intresserade kunder. Räkna inte med mitt stöd denna säsong. När ni ser någon knallandes på Bergskammarna (om du nu vet vad det är) med banderollen DET VAR BÄTTRE FÖR - Åre åt Skidåkarna så kan du räkna med att jag har sytt den med uttjänta stavnipplar och gamla skidremmnar från den utopi som en gång gick under namnet Åre. Jag förstår att du kanske inte känner dig manad att svara på detta brev, men det kommer jag bara ta som ett bevis på att ni inte är intresserad av era kunders önskemål och åsikter. Viva la résitance! Mvh Johan Axberg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Tillbaka
Topp