Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="qwerterta" data-source="post: 60987" data-attributes="member: 26326"><p>Jag ringde och frågade men damen jag talade med visste vad familjekortet kostade. Men dagens kalkyl för en boende i Åre-området är följande (taget från deras hemsida)</p><p></p><p>Komunkort</p><p>Kommun vuxen 2.700 Sek</p><p>Kommun ungdom 45 Sek = SkiDirect kortet 45 Sek </p><p>Kommun vuxen och ungdom innebär kommuninvånare i Åre skrivna i Åre kommun före 1 november 2003.</p><p></p><p>Dvs för barn/ungdom pröjsar man 45 kr/st.</p><p>Om man nu inte vill betala detta horribla pris kan man isåfall åka i storlien-trillevallen med följande priser:</p><p></p><p>Prislista Jämtlandskortet: </p><p>Vuxen: 975:- </p><p>Ungdom: 850:- </p><p>Familjekort: 3150:- </p><p> </p><p>Prislista Åre Kommunboende kort: </p><p>Vuxen: 875:- </p><p>Ungdom: 750:- </p><p>Familjekort: 2350:- </p><p></p><p>Jag förstår din oro mot skistar men om vi ser oss omkring i länet finns starka lokala anläggningar typ bydalen mm.</p><p></p><p>Skistar är ett vinstdrivande företag. Deras vinster tryggar framtida investeringar i regionen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="qwerterta, post: 60987, member: 26326"] Jag ringde och frågade men damen jag talade med visste vad familjekortet kostade. Men dagens kalkyl för en boende i Åre-området är följande (taget från deras hemsida) Komunkort Kommun vuxen 2.700 Sek Kommun ungdom 45 Sek = SkiDirect kortet 45 Sek Kommun vuxen och ungdom innebär kommuninvånare i Åre skrivna i Åre kommun före 1 november 2003. Dvs för barn/ungdom pröjsar man 45 kr/st. Om man nu inte vill betala detta horribla pris kan man isåfall åka i storlien-trillevallen med följande priser: Prislista Jämtlandskortet: Vuxen: 975:- Ungdom: 850:- Familjekort: 3150:- Prislista Åre Kommunboende kort: Vuxen: 875:- Ungdom: 750:- Familjekort: 2350:- Jag förstår din oro mot skistar men om vi ser oss omkring i länet finns starka lokala anläggningar typ bydalen mm. Skistar är ett vinstdrivande företag. Deras vinster tryggar framtida investeringar i regionen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Tillbaka
Topp