Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 60988" data-attributes="member: 13851"><p>Visst är det synd o skam att någon måste pröjsa </p><p>Allt här i livet kan ju inte vara gratis.</p><p></p><p>Men är det mer synd om dom som bor i Åre och så att säga har sin fjällvistelse gratis, än dom stackarna som även måste betala det hutlöst dyra boendet där uppe. Förutom en rejäl slant för att ta sej dit.</p><p></p><p>Skall man som familjefar på en vintervecka först punga ut med bortåt 10000 för en hyfsad lägenhet och sen om man är två vuxna och ett par halvstora ungar har man ju lagt ut ca 20000 inklusive hyra av utrustning innan man ens kommit ut i backen. Sen skall kanske man ha nåt att äta också. Det är inte underligt att många gäster börjar se sej om efter andra alternativ eller rent av skippar skidåkningen.</p><p></p><p>Litet av felet är väl att så många Årebor slagit sej för bröstet och i sin villfarelse jämfört Åre med den riktiga skidåkningen i Alperna och Nordamerika. Och därför tror sej kunna skinna gästerna var och en på sitt sätt.</p><p></p><p>För att rädda den breda återväxten som naturligtvis skistar behöver för fortsatt möjlighet att förbättra sin produkt. Finns enligt min mening bara en utväg. Och det är att först höja åldern för gratiskort för barn och göra familjerabatter mer attraktiva. Och det för alla besökare inte bara Årebor.</p><p></p><p>Och jag är inte part i målet för jag har inga ungar i aktuell ålder. Däremot åker jag en hel del skidor både i Åre. och i Alperna. </p><p></p><p>Det som jag tror retar folk mest, i alla fall mej och mina bekanta är den orealistiska prissättningen på den del av säsongen då skidsystemet inte är värt namnet. Några liftar i lågson och ett avblåst fjäll går inte att saluföra så många gånger till samma gäst för en hutlös peng.</p><p></p><p>Skistar bör nog ompröva sin prispolitik innan gästerna sviker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 60988, member: 13851"] Visst är det synd o skam att någon måste pröjsa Allt här i livet kan ju inte vara gratis. Men är det mer synd om dom som bor i Åre och så att säga har sin fjällvistelse gratis, än dom stackarna som även måste betala det hutlöst dyra boendet där uppe. Förutom en rejäl slant för att ta sej dit. Skall man som familjefar på en vintervecka först punga ut med bortåt 10000 för en hyfsad lägenhet och sen om man är två vuxna och ett par halvstora ungar har man ju lagt ut ca 20000 inklusive hyra av utrustning innan man ens kommit ut i backen. Sen skall kanske man ha nåt att äta också. Det är inte underligt att många gäster börjar se sej om efter andra alternativ eller rent av skippar skidåkningen. Litet av felet är väl att så många Årebor slagit sej för bröstet och i sin villfarelse jämfört Åre med den riktiga skidåkningen i Alperna och Nordamerika. Och därför tror sej kunna skinna gästerna var och en på sitt sätt. För att rädda den breda återväxten som naturligtvis skistar behöver för fortsatt möjlighet att förbättra sin produkt. Finns enligt min mening bara en utväg. Och det är att först höja åldern för gratiskort för barn och göra familjerabatter mer attraktiva. Och det för alla besökare inte bara Årebor. Och jag är inte part i målet för jag har inga ungar i aktuell ålder. Däremot åker jag en hel del skidor både i Åre. och i Alperna. Det som jag tror retar folk mest, i alla fall mej och mina bekanta är den orealistiska prissättningen på den del av säsongen då skidsystemet inte är värt namnet. Några liftar i lågson och ett avblåst fjäll går inte att saluföra så många gånger till samma gäst för en hutlös peng. Skistar bör nog ompröva sin prispolitik innan gästerna sviker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Tillbaka
Topp