Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Templar" data-source="post: 60992" data-attributes="member: 16207"><p>Var väntat att denna tråd skulle dyka upp på forumet!</p><p></p><p>Bodde i Härjedalen för några år sen. Åkte frid och fröjd varje dag som jag var ledig från skolan i Björnrike/Vemdalsskalet. Var jublande glad över de fina backarna och ritningarna som skulle bygga ut Vemdalens backar. Storhogna/Klövsjö byggdes ut och vart ett fint paradis för barnfamiljer och pensionärer!</p><p></p><p>Året efter var det bestämt att en 6-stolslift skulle byggas på Vemdalsskalet "andra sidan vägen" och därmed medföra bättre åkning och fler backar. Samtidigt fick Skistar (då Sälenstjärnan) för sig att de skulle köpa upp, både Åre och Vemdalsfjäll. (Vilket de oxå gjorde). Vemdalsfjäll fick ett bra bidrag för att bygga en 6-stolslift och 3 nedfarter (men de skulle byggas på Vemdalsskalet). Medan Skistar kom på att nere i Sälen ska det minsann byggas stugor och konferenslokaler. Och så vart det!? </p><p></p><p>Sen dess har det vart dött i Vemdalen, de ökade mest i hela Sverige för två år sen tror jag det var. Men invensteringarna vart i Sälen och Hemsedal. </p><p></p><p>När jag nu är i Härjedalen och ska åka skidor så drar jag mig hellre till mer natursköna Ramundberget som klarar sig utan någon "Sälenstjärna". </p><p></p><p>Det blir Kanada i år istället!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Templar, post: 60992, member: 16207"] Var väntat att denna tråd skulle dyka upp på forumet! Bodde i Härjedalen för några år sen. Åkte frid och fröjd varje dag som jag var ledig från skolan i Björnrike/Vemdalsskalet. Var jublande glad över de fina backarna och ritningarna som skulle bygga ut Vemdalens backar. Storhogna/Klövsjö byggdes ut och vart ett fint paradis för barnfamiljer och pensionärer! Året efter var det bestämt att en 6-stolslift skulle byggas på Vemdalsskalet "andra sidan vägen" och därmed medföra bättre åkning och fler backar. Samtidigt fick Skistar (då Sälenstjärnan) för sig att de skulle köpa upp, både Åre och Vemdalsfjäll. (Vilket de oxå gjorde). Vemdalsfjäll fick ett bra bidrag för att bygga en 6-stolslift och 3 nedfarter (men de skulle byggas på Vemdalsskalet). Medan Skistar kom på att nere i Sälen ska det minsann byggas stugor och konferenslokaler. Och så vart det!? Sen dess har det vart dött i Vemdalen, de ökade mest i hela Sverige för två år sen tror jag det var. Men invensteringarna vart i Sälen och Hemsedal. När jag nu är i Härjedalen och ska åka skidor så drar jag mig hellre till mer natursköna Ramundberget som klarar sig utan någon "Sälenstjärna". Det blir Kanada i år istället!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Tillbaka
Topp