Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skidpryot" data-source="post: 60997" data-attributes="member: 33785"><p>Kära kartong...</p><p></p><p>Åreborna har sluppit mig i flera år nu, och kommer att slippa mig i framtiden oxå.</p><p></p><p>Har aldrig "spöat" någon från Åre (har inte spöat någon från någon annan del av världen heller för den delen), och har inte fått spö av någon från Åre heller...även fast det säkert kliar i fingrarna hos vissa av dem ibland...</p><p></p><p>Jag vet inte om någon från Åre har "åkt skjortan" av mig (förmodligen inte), men jag vet med säkerhet att jag har åkt skjortan av några Årebor...</p><p></p><p>Vad jag däremot vet är att en pizza här i den Kungliga huvudstaden kostar 49:- inklusive en läsk (om du pröjsar mer har du blivit blåst). Vad kostar en italiensk macka i Åre?...och är det Skistar som äger pizzabutiken oxå?(AAAAHHCA!!!)...eller korvmojjen...eller puben...eller ICA...eller vaddå...är alla Årebor ekonomiskt oberoende och arbetslösa, grattis i så fall...men vem driver de verksamheter som ej ägs av Skistar i så fall? Fattaru´ nu´rå!</p><p></p><p>Åreborna har fått vad de förtjänar...för oss andra som blickar mot stora berg finns det ingen anledning att återvända till Åre. Priserna i Åre överstiger gravt ställets potensial. Om man nu blir tvungen att åka här i svedala finns det betydligt bättre alternativ, både skidåkning och priser för den delen, nyckelord i detta fall är kunskap.</p><p></p><p>Ski(t)star följer bara den trend som redan funnits i Åre en längre tid...eller alltid. Åre och dess invånare har nu fått de turister de förtjänar. Människor som sparar ett helt jävla år för att bränna allt på en vecka...i Åre...klart att det blir dyrt. Ingen empati från EN RIKTIG SKIDÅKARE lämnas...en riktig skidåkare lämnar Åre åt sitt bistra öde...förhoppningsviss en grym och plågsam självdöd...</p><p></p><p>Så Ski(t)star mjölka på, mjölka på, mjölka på...mig gör det inget, mig får ni inte en frivillig krona av...dessutom har jag hört, att de fruktansvärt skid interesserade engelsmännen har hittat till pärlan Åre. Detta leder SÄKERT till prissäkningar i framtiden.</p><p></p><p>Studier, barn och dyliga överreklamerade statusprylar, ser jag bara som ett frihetshinder. Jag lider med er som är kuvade under detta "ha begär", och inte lever som fria män...</p><p></p><p>FUCK PEACE!!!</p><p></p><p>/undertecknat: skidpryot - stolt outbildad badazz superhero...yeahhhh!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skidpryot, post: 60997, member: 33785"] Kära kartong... Åreborna har sluppit mig i flera år nu, och kommer att slippa mig i framtiden oxå. Har aldrig "spöat" någon från Åre (har inte spöat någon från någon annan del av världen heller för den delen), och har inte fått spö av någon från Åre heller...även fast det säkert kliar i fingrarna hos vissa av dem ibland... Jag vet inte om någon från Åre har "åkt skjortan" av mig (förmodligen inte), men jag vet med säkerhet att jag har åkt skjortan av några Årebor... Vad jag däremot vet är att en pizza här i den Kungliga huvudstaden kostar 49:- inklusive en läsk (om du pröjsar mer har du blivit blåst). Vad kostar en italiensk macka i Åre?...och är det Skistar som äger pizzabutiken oxå?(AAAAHHCA!!!)...eller korvmojjen...eller puben...eller ICA...eller vaddå...är alla Årebor ekonomiskt oberoende och arbetslösa, grattis i så fall...men vem driver de verksamheter som ej ägs av Skistar i så fall? Fattaru´ nu´rå! Åreborna har fått vad de förtjänar...för oss andra som blickar mot stora berg finns det ingen anledning att återvända till Åre. Priserna i Åre överstiger gravt ställets potensial. Om man nu blir tvungen att åka här i svedala finns det betydligt bättre alternativ, både skidåkning och priser för den delen, nyckelord i detta fall är kunskap. Ski(t)star följer bara den trend som redan funnits i Åre en längre tid...eller alltid. Åre och dess invånare har nu fått de turister de förtjänar. Människor som sparar ett helt jävla år för att bränna allt på en vecka...i Åre...klart att det blir dyrt. Ingen empati från EN RIKTIG SKIDÅKARE lämnas...en riktig skidåkare lämnar Åre åt sitt bistra öde...förhoppningsviss en grym och plågsam självdöd... Så Ski(t)star mjölka på, mjölka på, mjölka på...mig gör det inget, mig får ni inte en frivillig krona av...dessutom har jag hört, att de fruktansvärt skid interesserade engelsmännen har hittat till pärlan Åre. Detta leder SÄKERT till prissäkningar i framtiden. Studier, barn och dyliga överreklamerade statusprylar, ser jag bara som ett frihetshinder. Jag lider med er som är kuvade under detta "ha begär", och inte lever som fria män... FUCK PEACE!!! /undertecknat: skidpryot - stolt outbildad badazz superhero...yeahhhh!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Tillbaka
Topp