Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nikbrom" data-source="post: 61009" data-attributes="member: 32761"><p>Simon jag förstår och håller med ditt resonemang bara det att majoriteten av skistars kunder är nöjda för att de flesta är rika barnfamiljer, samt att de bara åker skidor en till två veckor per år.</p><p>För dem spelar inte några hundralappar extra någon roll, men för en enskillt knegande skidälskare är det inte fullt lika roligt.</p><p>Enda anledningen till att skistar höjt priserna måste ju vara just för att dem alltid har fullbelagt på alla jul, sport och påsklov.</p><p>Det är det jag menar med utbud kontra efterfrågan. Efterfrågan är så pass mycket högre än utbudet och då kan de höja priset och fortfarande ha fullbelagt sammtidigt som kunderna (de flesta) är nöjda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nikbrom, post: 61009, member: 32761"] Simon jag förstår och håller med ditt resonemang bara det att majoriteten av skistars kunder är nöjda för att de flesta är rika barnfamiljer, samt att de bara åker skidor en till två veckor per år. För dem spelar inte några hundralappar extra någon roll, men för en enskillt knegande skidälskare är det inte fullt lika roligt. Enda anledningen till att skistar höjt priserna måste ju vara just för att dem alltid har fullbelagt på alla jul, sport och påsklov. Det är det jag menar med utbud kontra efterfrågan. Efterfrågan är så pass mycket högre än utbudet och då kan de höja priset och fortfarande ha fullbelagt sammtidigt som kunderna (de flesta) är nöjda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Tillbaka
Topp