Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="heggis" data-source="post: 61024" data-attributes="member: 14912"><p>Bästa Anna Lindstedt,Informationsansvarig SkiStar </p><p></p><p>Vill först och främst passa på att tacka för Ditt deltagande i denna debatt.</p><p></p><p>Jag vet inte vilken prisfastsättelsemodell Ni använder för att beräkna ut era priser, men som Du själv beskriver det så skall det uppenbarligen finnas ett direkt samband mellan pris och antalet liftar. Jag tolkar det som att det är erat sätt att mäta "customer benefits", och på så sätt motiverar det ett högre pris på ett liftkort i Åre i förhållande till en mindre ort, då samma "customer value" uppnås (customer value = customer benefits + customer costs). Ett helt sunt tänkande av Skistar anser jag.</p><p></p><p>Det jag personligen ställer mig lite frågande till, är hur man som versksamhet under denna filosofin kan eska på att kunderna skall betala fullt pris, under perioder då systemet är undermåligt, dvs halvdelen av alla liftar stängda. Besökte själv Björnrike under den gångna julen, inte ens hälften av de lifter och nedfarterter som finns till rådighet var öppna, och dessutom var många av de backar som var öppna avstängda på den översta delen.</p><p>Jag vet att man har investerat större kapital i att bygga ut snökanonsystemet och man arbetade hårt med att öppna upp de stängda områdena under denna period, men faktum kvarstår, stora ytor var stängda och fullt pris debiterades på mitt liftkort.</p><p></p><p>Självklart kräver jag inte att hela systemet skall vara öppet hela säsongen, men jag önskar betala en summa som svarar till det jag får.</p><p></p><p>Vidare så tycker jag att Ni från Skistar gömmer er lite i mängden. Bortagningen av ett pristak för familjer motiveras med att alla andra i branchen har tagit bort denna tjänst. Jag kan inte se det annorlunda än att Skistar är en absolut marknadsledare i den branch Ni är aktiva i, vilket helt klart borde innebära att det är Ni som visar vägen, och de andra tvingas följa efter. Om målet skulle vara att gynna barnfamiljer så hade det ju bara varit att behålla denna rabbatordning. Jag kan gott förstå att det finns en strävan att tjäna mera pengar på detta kundsegment, och att ni av den anlednigenen tagit bort rabbatordningen, men skyll inte på marknadsutvecklingen, för den styr Ni.</p><p></p><p>Tag ert ansvar som förande utbjudare av skidupplevelse i sverige, och bana väg för hur ett nytänkande, i ett mer serviceinriktat skidsverige, skulle kunna fungera.</p><p></p><p>* Inför bättre rabbatordningar.</p><p>* Priser som svarar till kvalitet.</p><p>* Lyssna mer till era kunder.</p><p></p><p>Eller kort sagt, bli ett serviceföretag, som Ni borde vara.</p><p></p><p>Tack för ordet, Magnus</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="heggis, post: 61024, member: 14912"] Bästa Anna Lindstedt,Informationsansvarig SkiStar Vill först och främst passa på att tacka för Ditt deltagande i denna debatt. Jag vet inte vilken prisfastsättelsemodell Ni använder för att beräkna ut era priser, men som Du själv beskriver det så skall det uppenbarligen finnas ett direkt samband mellan pris och antalet liftar. Jag tolkar det som att det är erat sätt att mäta "customer benefits", och på så sätt motiverar det ett högre pris på ett liftkort i Åre i förhållande till en mindre ort, då samma "customer value" uppnås (customer value = customer benefits + customer costs). Ett helt sunt tänkande av Skistar anser jag. Det jag personligen ställer mig lite frågande till, är hur man som versksamhet under denna filosofin kan eska på att kunderna skall betala fullt pris, under perioder då systemet är undermåligt, dvs halvdelen av alla liftar stängda. Besökte själv Björnrike under den gångna julen, inte ens hälften av de lifter och nedfarterter som finns till rådighet var öppna, och dessutom var många av de backar som var öppna avstängda på den översta delen. Jag vet att man har investerat större kapital i att bygga ut snökanonsystemet och man arbetade hårt med att öppna upp de stängda områdena under denna period, men faktum kvarstår, stora ytor var stängda och fullt pris debiterades på mitt liftkort. Självklart kräver jag inte att hela systemet skall vara öppet hela säsongen, men jag önskar betala en summa som svarar till det jag får. Vidare så tycker jag att Ni från Skistar gömmer er lite i mängden. Bortagningen av ett pristak för familjer motiveras med att alla andra i branchen har tagit bort denna tjänst. Jag kan inte se det annorlunda än att Skistar är en absolut marknadsledare i den branch Ni är aktiva i, vilket helt klart borde innebära att det är Ni som visar vägen, och de andra tvingas följa efter. Om målet skulle vara att gynna barnfamiljer så hade det ju bara varit att behålla denna rabbatordning. Jag kan gott förstå att det finns en strävan att tjäna mera pengar på detta kundsegment, och att ni av den anlednigenen tagit bort rabbatordningen, men skyll inte på marknadsutvecklingen, för den styr Ni. Tag ert ansvar som förande utbjudare av skidupplevelse i sverige, och bana väg för hur ett nytänkande, i ett mer serviceinriktat skidsverige, skulle kunna fungera. * Inför bättre rabbatordningar. * Priser som svarar till kvalitet. * Lyssna mer till era kunder. Eller kort sagt, bli ett serviceföretag, som Ni borde vara. Tack för ordet, Magnus [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Tillbaka
Topp