Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Luuuthman" data-source="post: 61034" data-attributes="member: 23029"><p>nu har jag inte läst igenom alla inlägg men jag tänkte kväka ur mig vad jag tänker ändå. förutom mitt vanliga agg mot skistar, så tycker jag att sälen och åre har blivit lite utav en enda stor spenderar maskin för barnfamiljer och jobbiga attitydstinna överklassfolk. självklart finns det skönt folk på båda dessa ställen. </p><p></p><p>men detta med attitydstinna överklassbrats är ju ett fenomen som är välkänt överallt där priserna går upp något. skistar tar ut hutlösa priser, och det går knappast att förneka att restaurangpriser och matvaru priserna är högra i åre än i någon annan mindre ort i jämtland. höga priser gör att det krävs mer pengar för att ha råd att leva ritkigt gott under sin skidsemester. vilket i sin tur som vanligt leder till att de som har en hel del att spendera gärna åker till dessa ställen för att visa hur mkt pengar de faktiskt råkar sitta på. det är synd för localsen, men det är liksom o undvikligt när butiker och restaruanger höjer sina priser in absurdum. </p><p></p><p>personligen skulle jag nog hellre lägg asamma summa pengar på en långhelg med toppturer runt kebnekaise än en vecka i åre. dels för att äventyret blir större, plus att jag skulle kunna få bättre standard för samma pengar....o självklar gör inte en vanlig svenssonfamilj som ska på skidsemester det. liftlös utförsåkning brukar mest få höjda ögonbryn och konstig ablickar från dessa grupper. men för mig som hängiven åkare är inte valet svårt....</p><p></p><p>för övrigt tycker jag att skistar som organisation bör släpas i testicklarna längs bygatan....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Luuuthman, post: 61034, member: 23029"] nu har jag inte läst igenom alla inlägg men jag tänkte kväka ur mig vad jag tänker ändå. förutom mitt vanliga agg mot skistar, så tycker jag att sälen och åre har blivit lite utav en enda stor spenderar maskin för barnfamiljer och jobbiga attitydstinna överklassfolk. självklart finns det skönt folk på båda dessa ställen. men detta med attitydstinna överklassbrats är ju ett fenomen som är välkänt överallt där priserna går upp något. skistar tar ut hutlösa priser, och det går knappast att förneka att restaurangpriser och matvaru priserna är högra i åre än i någon annan mindre ort i jämtland. höga priser gör att det krävs mer pengar för att ha råd att leva ritkigt gott under sin skidsemester. vilket i sin tur som vanligt leder till att de som har en hel del att spendera gärna åker till dessa ställen för att visa hur mkt pengar de faktiskt råkar sitta på. det är synd för localsen, men det är liksom o undvikligt när butiker och restaruanger höjer sina priser in absurdum. personligen skulle jag nog hellre lägg asamma summa pengar på en långhelg med toppturer runt kebnekaise än en vecka i åre. dels för att äventyret blir större, plus att jag skulle kunna få bättre standard för samma pengar....o självklar gör inte en vanlig svenssonfamilj som ska på skidsemester det. liftlös utförsåkning brukar mest få höjda ögonbryn och konstig ablickar från dessa grupper. men för mig som hängiven åkare är inte valet svårt.... för övrigt tycker jag att skistar som organisation bör släpas i testicklarna längs bygatan.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skistar - Skitstar? Liftkorten och girigheten!
Tillbaka
Topp