Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar tar klövsjö till nästa nivå
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1290963" data-attributes="member: 144594"><p>Att man kritiserar viss ekonomisk utveckling och ändå förespråkar en fri marknad är väl inte konstigare än att man inte gillar alla partier och regeringar och ändå förespråkar demokrati.</p><p></p><p>Det som förvånar mig är att så många investerar i alla dessa boenden. Känns som att några kommer att sitta med Svarte Petter till slut (men hoppas givetvis inte på det). Och jag tycker inte förväntningarna på Åres liftsystem är orimliga i förhållande till hur mycket ekonomin och besöksantalet har växt i området.</p><p></p><p>När det gäller liftkortpriser och skidortpriser etc så kan jag tänka mig att utvecklingen tar en annan bana så småningom. Jämför t ex med flygpriserna, där intrycket länge var att det var pengastinna affärsresenärer som bar upp flygets ekonomi, och vi andra fick vara glada som fick "billiga" flygstolar vid sidan om. Sedan ställdes det på huvudet. Det finns inte ur mycket pengar som helst ens i västvärlden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1290963, member: 144594"] Att man kritiserar viss ekonomisk utveckling och ändå förespråkar en fri marknad är väl inte konstigare än att man inte gillar alla partier och regeringar och ändå förespråkar demokrati. Det som förvånar mig är att så många investerar i alla dessa boenden. Känns som att några kommer att sitta med Svarte Petter till slut (men hoppas givetvis inte på det). Och jag tycker inte förväntningarna på Åres liftsystem är orimliga i förhållande till hur mycket ekonomin och besöksantalet har växt i området. När det gäller liftkortpriser och skidortpriser etc så kan jag tänka mig att utvecklingen tar en annan bana så småningom. Jämför t ex med flygpriserna, där intrycket länge var att det var pengastinna affärsresenärer som bar upp flygets ekonomi, och vi andra fick vara glada som fick "billiga" flygstolar vid sidan om. Sedan ställdes det på huvudet. Det finns inte ur mycket pengar som helst ens i västvärlden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar tar klövsjö till nästa nivå
Tillbaka
Topp