Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar tar klövsjö till nästa nivå
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1291584" data-attributes="member: 175247"><p>Rädda oss från vadå?</p><p>Det är tack vare ”marknaden” som den stora, stora majoriteten av hobbyskidåkare kan åka skidor i Sverige. De flesta bor som sagt inte nära ett skidsystem/skidbacke.</p><p>En skidbacke med en gammal släplift och en kaffestuga, men avsaknad av hotell, restauranger och annat utbud som turister vill ha, fungerar inte som resmål för en sportlovsresa. Det som du efterfrågar kan i de flesta fall bara utnyttjas av locals i glesbygden</p><p>Och varför finns inte dessa föreningar kvar?</p><p>Jag vet inte, men kan tänka mig att de flesta människor idag efterfrågar mer än vad en sådan förening kan erbjuda, och för att möta efterfrågan på service och infrastruktur krävs det mer pengar än vad en lokal förening mäktar med.</p><p>”Marknaden” är ingen ondsint organisation, ”marknaden” det är du och jag och alla andra tillsammans.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1291584, member: 175247"] Rädda oss från vadå? Det är tack vare ”marknaden” som den stora, stora majoriteten av hobbyskidåkare kan åka skidor i Sverige. De flesta bor som sagt inte nära ett skidsystem/skidbacke. En skidbacke med en gammal släplift och en kaffestuga, men avsaknad av hotell, restauranger och annat utbud som turister vill ha, fungerar inte som resmål för en sportlovsresa. Det som du efterfrågar kan i de flesta fall bara utnyttjas av locals i glesbygden Och varför finns inte dessa föreningar kvar? Jag vet inte, men kan tänka mig att de flesta människor idag efterfrågar mer än vad en sådan förening kan erbjuda, och för att möta efterfrågan på service och infrastruktur krävs det mer pengar än vad en lokal förening mäktar med. ”Marknaden” är ingen ondsint organisation, ”marknaden” det är du och jag och alla andra tillsammans. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar tar klövsjö till nästa nivå
Tillbaka
Topp