Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar tar klövsjö till nästa nivå
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1291808" data-attributes="member: 175247"><p>Jag förstår faktiskt inte problematiken, vad förväntar du dig? Att det ska vara gratis?</p><p>Om barn och ungdomar väljer att spela fotboll i den lokala klubben så kostar det tränings- och terminsavgifter. Mina grabbar har spelat innebandy under sin uppväxt, och det har kostat tusenlappar i terminsavgifter varje år trots att tränarna utförde ideellt arbete. Och därtill tusenlappar när de ska iväg på lägerskola eller turnering.</p><p>Vad är det för skillnad på det och på barn- och ungdomsaktiviteter i den lokala slalomklubben? Ett säsongskort på en mindre skidanläggning kostar ju inte mer än någon annan idrott. De låga priserna på säsongskort subventioneras av de sportlovsturister som du ogillar, de som för ett veckokort betalar nästan 50% av vad ett helt säsongskort kostar.</p><p></p><p>Jag läste ditt inlägg med intresse fram tills att du nämnde ”Marx teorier”, då jag fick intrycket att du i huvudsak kanske är ute efter att driva någon extrem politisk agenda (och ja, Marx en förfärande och fördärvligt extrem politisk agenda). Om du vill kan jag nämna några av de få länder i världen som fortfarande styrs genom marxistisk politik, och så kan vi jämföra hur bra det är att leva i dem jmf med Sverige.</p><p>Vad menar du med ”Men var ska jag vända mig?”</p><p>Tycker du att ett säsongsliftkort för några tusenlappar är dyrt? Det kostar pengar att spela padel, tennis, golf etc. också. Det kostar att bygga och driva anläggningar. Om man förväntar sig att det ska vara gratis, så kan man ju ägna sig åt terränglöpning eller topptursskidåkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1291808, member: 175247"] Jag förstår faktiskt inte problematiken, vad förväntar du dig? Att det ska vara gratis? Om barn och ungdomar väljer att spela fotboll i den lokala klubben så kostar det tränings- och terminsavgifter. Mina grabbar har spelat innebandy under sin uppväxt, och det har kostat tusenlappar i terminsavgifter varje år trots att tränarna utförde ideellt arbete. Och därtill tusenlappar när de ska iväg på lägerskola eller turnering. Vad är det för skillnad på det och på barn- och ungdomsaktiviteter i den lokala slalomklubben? Ett säsongskort på en mindre skidanläggning kostar ju inte mer än någon annan idrott. De låga priserna på säsongskort subventioneras av de sportlovsturister som du ogillar, de som för ett veckokort betalar nästan 50% av vad ett helt säsongskort kostar. Jag läste ditt inlägg med intresse fram tills att du nämnde ”Marx teorier”, då jag fick intrycket att du i huvudsak kanske är ute efter att driva någon extrem politisk agenda (och ja, Marx en förfärande och fördärvligt extrem politisk agenda). Om du vill kan jag nämna några av de få länder i världen som fortfarande styrs genom marxistisk politik, och så kan vi jämföra hur bra det är att leva i dem jmf med Sverige. Vad menar du med ”Men var ska jag vända mig?” Tycker du att ett säsongsliftkort för några tusenlappar är dyrt? Det kostar pengar att spela padel, tennis, golf etc. också. Det kostar att bygga och driva anläggningar. Om man förväntar sig att det ska vara gratis, så kan man ju ägna sig åt terränglöpning eller topptursskidåkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar tar klövsjö till nästa nivå
Tillbaka
Topp