Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar vägrar betala tillbaka delar av årskorten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="treken" data-source="post: 1204099" data-attributes="member: 173019"><p>Jag vet inte men tror att jag och min familj är en av de viktigaste kunder, eller borde vara. Visst vi kanske inte tömmer plånboken varje vecka som en familj som går "all in" en vecka. Men att år efter åt (9 året tror jag) köpa årskort efter att ha investerat rätt mycket pengar i en stuga som dessutom hyrs ut via skistar (de tar 30% av intäkterna). I direkta intäkter räknade jag ut att vi har sett till att skistar har fått in 300-400k. sedan 2011. Indirekta ännu mer i form av att ställa stugan till förfogande för andra gäster, ta med sig vänner och bekanta som köpt kort, spenderat pengar i skistarshoppen, fiket mm mm. Indirekt varit med och betalat för tegeliften (bostadsrättsföreningen gick in med en hel del pengar). Sådana kunder måste vara viktiga för alla bolag och som man skulle vilja hålla sig väl med. </p><p></p><p>Det jag menar med monopol är det som ngn skriver ovan, dvs att vi är rätt bunden till orten och våra val om vi vill vara i vemdalen eller åre är rätt begränsade om vill anlita ngn annan än skistar. Jag fick redan i mitt första svar anmodan att gå till ARN om jag ville driva det vidare, de har haft noll intresse att diskutera eller motivera svaret kring varför vi inte kan få tillbaka pengar för de ounyttjade delarna av årskorten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="treken, post: 1204099, member: 173019"] Jag vet inte men tror att jag och min familj är en av de viktigaste kunder, eller borde vara. Visst vi kanske inte tömmer plånboken varje vecka som en familj som går "all in" en vecka. Men att år efter åt (9 året tror jag) köpa årskort efter att ha investerat rätt mycket pengar i en stuga som dessutom hyrs ut via skistar (de tar 30% av intäkterna). I direkta intäkter räknade jag ut att vi har sett till att skistar har fått in 300-400k. sedan 2011. Indirekta ännu mer i form av att ställa stugan till förfogande för andra gäster, ta med sig vänner och bekanta som köpt kort, spenderat pengar i skistarshoppen, fiket mm mm. Indirekt varit med och betalat för tegeliften (bostadsrättsföreningen gick in med en hel del pengar). Sådana kunder måste vara viktiga för alla bolag och som man skulle vilja hålla sig väl med. Det jag menar med monopol är det som ngn skriver ovan, dvs att vi är rätt bunden till orten och våra val om vi vill vara i vemdalen eller åre är rätt begränsade om vill anlita ngn annan än skistar. Jag fick redan i mitt första svar anmodan att gå till ARN om jag ville driva det vidare, de har haft noll intresse att diskutera eller motivera svaret kring varför vi inte kan få tillbaka pengar för de ounyttjade delarna av årskorten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar vägrar betala tillbaka delar av årskorten
Tillbaka
Topp