Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Skistar vill stoppa offpiståkning i Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="liszt" data-source="post: 291957" data-attributes="member: 62196"><p>Nja, just "all rätt" är nog precis det de inte har eftersom de måste ansöka hos Länstyrelsen för att få göra det.</p><p></p><p></p><p>Jag tror att skillnaden är att vi har allemansrätt, vilket gör det svårt för Skistar att förbjuda människor att vistas inom ett område som strikt talat inte tillhör pistområdet. Det lär ju inte vara så att Skistar äger hela berget och även om det vore så så ger allemansrätten att man får vara där ändå.</p><p></p><p>Nu tror jag definitivt att Skistar vill göra det för att göra det säkrare för de som vistas i området och framför allt på den omtalade transportsträckan, men det räcker ju inte med att stänga av området så ingen åker där. Viss sprängning kan ju behövas för att förhindra spotanlaviner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="liszt, post: 291957, member: 62196"] Nja, just "all rätt" är nog precis det de inte har eftersom de måste ansöka hos Länstyrelsen för att få göra det. Jag tror att skillnaden är att vi har allemansrätt, vilket gör det svårt för Skistar att förbjuda människor att vistas inom ett område som strikt talat inte tillhör pistområdet. Det lär ju inte vara så att Skistar äger hela berget och även om det vore så så ger allemansrätten att man får vara där ändå. Nu tror jag definitivt att Skistar vill göra det för att göra det säkrare för de som vistas i området och framför allt på den omtalade transportsträckan, men det räcker ju inte med att stänga av området så ingen åker där. Viss sprängning kan ju behövas för att förhindra spotanlaviner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Skistar vill stoppa offpiståkning i Åre
Tillbaka
Topp