Skistopper

PV13

Medlem
Skistopper
Är det någon som vet var man får tag på "bredare" skistopper som passar lite fetare skidor?

Har Marker comp1400 bindning som jag ska sätta på ett par Völkl explosive och den skidan är lite för fet för den skistoppern.

//Peter

Skistopper
Är stoppern bara lite för smal brukar det fungera att böja ut dom. Är det för hårt att dra för hand kan du ta hjälp av två st rör.

Måste du fixa nya är det enklaste nog att höra med importören eller en välsorterad skidaffär.

Skistopper
Tack Mno.

Men jag är tveksam till att det skulle funka att dra isär dem, det kanske är någon som provat på så pass feta skidor (95 i midja) och vet att det funkar.

Har gjort det på mina G4 och där funkade det ok, då hade jag en platta under bindningen och då blir det ju lite lättare.

Har du något namn på en välsorterad skidaffär?

Skistopper
1 st Skruvstycke
1 kg slägga
4 dm rör
2 msk svett
15 dl asitylen
55 dl oxygen
Ett knippe bondvett

Rör ihop tills du har en jämn och fin smet.
Bakas ut på lämplig form tills stopparna når ut över kanten.
Använd inte för vid värme så att plasten tar skada.

Skistopper
Klyschigt, men sant:
Alpingaraget är bäst när det gäller lite udda ärenden.

Iofs tror jag att vilken sportaffär som helst kan beställa ett par stoppers som reservdelar.

Skistopper
Jag hade tockna där skidor förra säsongen och hade även likadana bindningar.. Team Sportia i lule fixade detta problem åt mig så jag antar att övriga Team Sportia eller Stadium eller någon affär i din hemstad som saluför marker bindings kan ta hem tockna där feta skistoppers åt dig.. har för mig att det var ganska billigt och monteringen är piece of pannkaka..

Då vet du..

Skistopper
Tjena!
Tror det e Outside som har Marker nu. Prova att slå dem en signal så kan dom greja något åt dig. Annars går du bara in till butiken där du köpt skidorna/bindningen och beställer en. Min kostade 99 spänn...
Outside Scandinavia: 0271-121 00
Lycka till //Danne

Tillbaka
Topp