Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
skistopper
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 283399" data-attributes="member: 58560"><p>Jag köpte mina skidor (Ross Scratch BC med axial2 140 bindningar) på Sport-Conrad.net, hade inte fixat förspänningen på mina bindningar och landade fel för många gånger switch vilket gjorde att mina skistoppers sprack.</p><p></p><p>Detta är inte alls så konstigt nu när man tänker efter på det. Men jag tog iaf en bild på skistopperserna och mailade dom till conrad och dom skickade nya till mig.</p><p></p><p>Alltså tycker jag inte du ska kräva ny bindning... Men du kan om du är envis få nya skistoppers men du måste ju tänka på att fixa bindningarnas inställning efter så dom inte pajar igen... </p><p></p><p>Kan tänka mig att dom som har marker bindningar och säger att det är skit och att dom pajar hela tiden att det helt enkelt är så att dom pajar för att det är felinställt och sen byter dom bara vilket resulterar i att dom inte har löst problemet utan bara byt ut det som varit trasigt .</p><p></p><p>Alltså.</p><p></p><p>1. Gå till butiken du köpte skidorna i och be dom titta på det / Maila bilder till nätbutiken</p><p>2. Ta med skidorna + pjäxorna till en affär som säljer skidor och kolla upp inställningen på bindningarna (förspänning osv)</p><p>3. Byt sedan stoppers...</p><p></p><p>edit: 4. åk sedan och njut av underbara skidor/bindningar som funkar som dom ska när dom är inställda som dom ska.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 283399, member: 58560"] Jag köpte mina skidor (Ross Scratch BC med axial2 140 bindningar) på Sport-Conrad.net, hade inte fixat förspänningen på mina bindningar och landade fel för många gånger switch vilket gjorde att mina skistoppers sprack. Detta är inte alls så konstigt nu när man tänker efter på det. Men jag tog iaf en bild på skistopperserna och mailade dom till conrad och dom skickade nya till mig. Alltså tycker jag inte du ska kräva ny bindning... Men du kan om du är envis få nya skistoppers men du måste ju tänka på att fixa bindningarnas inställning efter så dom inte pajar igen... Kan tänka mig att dom som har marker bindningar och säger att det är skit och att dom pajar hela tiden att det helt enkelt är så att dom pajar för att det är felinställt och sen byter dom bara vilket resulterar i att dom inte har löst problemet utan bara byt ut det som varit trasigt . Alltså. 1. Gå till butiken du köpte skidorna i och be dom titta på det / Maila bilder till nätbutiken 2. Ta med skidorna + pjäxorna till en affär som säljer skidor och kolla upp inställningen på bindningarna (förspänning osv) 3. Byt sedan stoppers... edit: 4. åk sedan och njut av underbara skidor/bindningar som funkar som dom ska när dom är inställda som dom ska. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
skistopper
Tillbaka
Topp