Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skistoppers
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SWITCHMANNEN2" data-source="post: 621068" data-attributes="member: 83948"><p>alltså skidstoppers är ju faktiskt en väldigt bra uppfinning då den hindrar skidan från att åka iväg med en sjuk fart. Jag brukar ofta få böja mina skistoppers lite om jag tappar skidan och den studsar omkring lite vilket inte är så bra i längden...</p><p></p><p>Jag har en idé men den kan uppfattas som väldigt dum men jag tycker att den är lite tänkvärd iaf! Man tappar ju oftast skidan ( PARKÅKNING ) när man landar väldigt hårt baklänges eller liknande, varför inte ha en skistopper som sitter bakofram då man oftast tappar skidan vid baklänges landningar? </p><p></p><p>Alltså jag är ju pissdålig på att beskriva vad jag menar men att man i princip kan utveckla en PARKbindning som är gjord för parkåkning. Bindningen ska ha hög DIN-skala och med skistoppern monterad åt andra hållet för eventuella vurpor vid switchlandningar! Detta gör ju att skidan bromsar in sakta och lugnt och vi slipper böjda skistoppers! =D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SWITCHMANNEN2, post: 621068, member: 83948"] alltså skidstoppers är ju faktiskt en väldigt bra uppfinning då den hindrar skidan från att åka iväg med en sjuk fart. Jag brukar ofta få böja mina skistoppers lite om jag tappar skidan och den studsar omkring lite vilket inte är så bra i längden... Jag har en idé men den kan uppfattas som väldigt dum men jag tycker att den är lite tänkvärd iaf! Man tappar ju oftast skidan ( PARKÅKNING ) när man landar väldigt hårt baklänges eller liknande, varför inte ha en skistopper som sitter bakofram då man oftast tappar skidan vid baklänges landningar? Alltså jag är ju pissdålig på att beskriva vad jag menar men att man i princip kan utveckla en PARKbindning som är gjord för parkåkning. Bindningen ska ha hög DIN-skala och med skistoppern monterad åt andra hållet för eventuella vurpor vid switchlandningar! Detta gör ju att skidan bromsar in sakta och lugnt och vi slipper böjda skistoppers! =D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skistoppers
Tillbaka
Topp