Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skitracer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1058825" data-attributes="member: 34110"><p>Jag läste också skit-racer...</p><p>LOL</p><p></p><p>"Caveat with these devices is of course you still need brakes and/or safety straps in hard-pack conditions, especially at the resort where a lost ski could skewer someone."</p><p></p><p>Ortovox gjorde liknande som fungerade som en transceiver men sände på en annan frekvens, en frekvens som deras transceivers gick att slå om till så man kunde hitta skidan, för 20 år sedan.</p><p>Blev ingen hit.</p><p>Det kommer nog inte det här att bli heller just på grund av att 99% av alla skidåkare som eventuellt skulle ha nytta av detta, dvs den tänkta marknaden, ändå måste ha bromsar eller fångrem på sina skidor när dom använder dom i liftanläggningar eller vanliga snöförhållanden.</p><p>Kan nog bli en storsäljare bland dom som bara turar i japan-puder?</p><p>Förutsatt att dom inte väger mer än en broms, såklart. ROFL</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1058825, member: 34110"] Jag läste också skit-racer... LOL "Caveat with these devices is of course you still need brakes and/or safety straps in hard-pack conditions, especially at the resort where a lost ski could skewer someone." Ortovox gjorde liknande som fungerade som en transceiver men sände på en annan frekvens, en frekvens som deras transceivers gick att slå om till så man kunde hitta skidan, för 20 år sedan. Blev ingen hit. Det kommer nog inte det här att bli heller just på grund av att 99% av alla skidåkare som eventuellt skulle ha nytta av detta, dvs den tänkta marknaden, ändå måste ha bromsar eller fångrem på sina skidor när dom använder dom i liftanläggningar eller vanliga snöförhållanden. Kan nog bli en storsäljare bland dom som bara turar i japan-puder? Förutsatt att dom inte väger mer än en broms, såklart. ROFL [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skitracer
Tillbaka
Topp