Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skogsåkning i Davos
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Brant" data-source="post: 146996" data-attributes="member: 29120"><p>Åk till Rinerhorn. Ta pist 13, Hubel West och fortsätt ner genom skogen mot Frauenkirch. Lagom brant, gles skog och inga terrängfällor. Bara att välja nya spår åk efter åk. Kräver dock en kortare busstransport tillbaka efter varje repa, men det går fort och är värt det.</p><p>Ett annat bra tips om vädret är bättre är att från samma berg ta Nüllisch-liften så högt du kan och hika upp över kammen till vänster från liften sett. Ni ser förmodligen spår upp. Åket börjar med ett ganska brant insteg och sedan är det stora lekområden hela vägen ner. Håll lite skiers right på vägen över en bäckravin, så får ni glesare skog sista biten. Vägen tillbaka sluttar svagt nedåt så det är bara att åka tillbaka till bussen. När ni står på toppen till insteget, kan ni kolla ut över Jakobshorn på andra sidan dalen och se ut motsvarande åk från det berget. Lite flackare, men är bättre om snötillgången tryter pga att det inte är lika mycket hajfenor på den sidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Brant, post: 146996, member: 29120"] Åk till Rinerhorn. Ta pist 13, Hubel West och fortsätt ner genom skogen mot Frauenkirch. Lagom brant, gles skog och inga terrängfällor. Bara att välja nya spår åk efter åk. Kräver dock en kortare busstransport tillbaka efter varje repa, men det går fort och är värt det. Ett annat bra tips om vädret är bättre är att från samma berg ta Nüllisch-liften så högt du kan och hika upp över kammen till vänster från liften sett. Ni ser förmodligen spår upp. Åket börjar med ett ganska brant insteg och sedan är det stora lekområden hela vägen ner. Håll lite skiers right på vägen över en bäckravin, så får ni glesare skog sista biten. Vägen tillbaka sluttar svagt nedåt så det är bara att åka tillbaka till bussen. När ni står på toppen till insteget, kan ni kolla ut över Jakobshorn på andra sidan dalen och se ut motsvarande åk från det berget. Lite flackare, men är bättre om snötillgången tryter pga att det inte är lika mycket hajfenor på den sidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skogsåkning i Davos
Tillbaka
Topp