Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skogsskidåkning i Alperna förbjuds
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle_Luzern" data-source="post: 1282520" data-attributes="member: 121331"><p>När jag kollar på kartan ser det inte så illa ut vid Davos? Sen är min erfarenhet av skogen där att den ändå inte är direkt skidvänlig. Brant och tätt, får nog hålla sig på stigar/vägar på de flesta ställen om man ska ta sig ner. Samma gäller ju i Engelberg och Andermatt, inte direkt att man blir lockad att försöka åka igenom skogen på särskilt många ställen. Värt att komma ihåg i Schweiz är att det ofta finns någon markerad rutt/stig som man får följa genom skyddad skog om man kommer ovanifrån. </p><p></p><p>Då är ju skyddsområdena på öppna ytor mer irriterande (och inte särskilt logiska att skydda på vintern heller).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle_Luzern, post: 1282520, member: 121331"] När jag kollar på kartan ser det inte så illa ut vid Davos? Sen är min erfarenhet av skogen där att den ändå inte är direkt skidvänlig. Brant och tätt, får nog hålla sig på stigar/vägar på de flesta ställen om man ska ta sig ner. Samma gäller ju i Engelberg och Andermatt, inte direkt att man blir lockad att försöka åka igenom skogen på särskilt många ställen. Värt att komma ihåg i Schweiz är att det ofta finns någon markerad rutt/stig som man får följa genom skyddad skog om man kommer ovanifrån. Då är ju skyddsområdena på öppna ytor mer irriterande (och inte särskilt logiska att skydda på vintern heller). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skogsskidåkning i Alperna förbjuds
Tillbaka
Topp