Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skolan varför hoppar man inte av?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jacob_Nykvist" data-source="post: 22505"><p>Känns som att vilka argument man än kommer på så ser du dem bara som pikar om vad som är rätt att göra....</p><p></p><p>Om jag funderar lite på vad valet innebär, dvs hoppa av eller inte så kommer jag fram till följande:</p><p></p><p>Ok. Du drar ner och gör en säsong nu i vinter. Blir antagligen asball och du är sugen på mer. När våren kommer så skaffar du jobb på Mallorca och stannar där över sommaren. Nästa vinter är det dags för en ny skidsäsong. Såhär kan det nog hålla på ett antal år. Problemet är bara att om du har någon avlägsen önskan om ett "normalt" liv med jobb och familj så är det svinbra att ha en gymnasieutbildning. Om du lägger några månader nu för att gå klart så slipper du kanske flera år på komvux senare. Gymansieutbildning är nästan ett krav för att få jobb idag.</p><p></p><p>Dessutom så är faktiskt månaden innan studenten jäkligt rolig och full av minnen. Massor av studentfestar, glädje över att ha fixat det!</p><p></p><p>Men visst det är ditt val...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jacob_Nykvist, post: 22505"] Känns som att vilka argument man än kommer på så ser du dem bara som pikar om vad som är rätt att göra.... Om jag funderar lite på vad valet innebär, dvs hoppa av eller inte så kommer jag fram till följande: Ok. Du drar ner och gör en säsong nu i vinter. Blir antagligen asball och du är sugen på mer. När våren kommer så skaffar du jobb på Mallorca och stannar där över sommaren. Nästa vinter är det dags för en ny skidsäsong. Såhär kan det nog hålla på ett antal år. Problemet är bara att om du har någon avlägsen önskan om ett "normalt" liv med jobb och familj så är det svinbra att ha en gymnasieutbildning. Om du lägger några månader nu för att gå klart så slipper du kanske flera år på komvux senare. Gymansieutbildning är nästan ett krav för att få jobb idag. Dessutom så är faktiskt månaden innan studenten jäkligt rolig och full av minnen. Massor av studentfestar, glädje över att ha fixat det! Men visst det är ditt val... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skolan varför hoppar man inte av?
Tillbaka
Topp