Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skönaste krashen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 225382" data-attributes="member: 53337"><p>hm.. jag har en väldans otäck krash i mitt register, haha... kanske inte den värsta men dock så äckligt.. </p><p></p><p>om du som läser detta nu föreställer dig en helt perfekt dag i backen. dan innan sportlovet, alla är glada å solen skiner.. du lägger på sköna 540s med varierade grabar hela dan.. sen får du för dig att köra 540 - sw 540 å 540 igen, (vi har 3 hopp i line så de funkar). efter första 540n så tvekar du å känner, helvete jag vill inte köra sw 5 i denhär kicken. så i desperation att få runt dig till valigt åk position slarvar du å får hugg.. flyger sisådär en 3 meter å landar men huvudet/bröstkorgen ner i snön. de skakar i hela kroppen och nått känns JÄVLIGT fel.. ajdå.. får ingen luft, huvudet dunkar å de känns som du ska spy. jag drog mig sakta bort från landningen å åkte ner till slutet av backen å satte mig å vilade, kände "fan dethär håller inte" så jag ringer efter farsan som kommer å hämtar mig, dan efter sitter man på akuten å doktortn berättar väldigt neutralt:</p><p>"jaha du har spräckt mjälten Jesper, ingen skidåkning på 4 månader. och efter dessa 4 så kan du ställa dig på skidorna å känna hur de känns... om de känns bättre kan du fortsätta och öka i önskad takt"</p><p></p><p>"Fuck that" va tanken som rusade igenom mitt huvud.. efter 1 vecka på sjukhus får man komma hem å de enda man vill är att dra ut i backen å visa att man kan åka igen, 4 veckor senare stod man på skidorna igen å pressade de i parken..</p><p></p><p>haha ja så illa de kan bli..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 225382, member: 53337"] hm.. jag har en väldans otäck krash i mitt register, haha... kanske inte den värsta men dock så äckligt.. om du som läser detta nu föreställer dig en helt perfekt dag i backen. dan innan sportlovet, alla är glada å solen skiner.. du lägger på sköna 540s med varierade grabar hela dan.. sen får du för dig att köra 540 - sw 540 å 540 igen, (vi har 3 hopp i line så de funkar). efter första 540n så tvekar du å känner, helvete jag vill inte köra sw 5 i denhär kicken. så i desperation att få runt dig till valigt åk position slarvar du å får hugg.. flyger sisådär en 3 meter å landar men huvudet/bröstkorgen ner i snön. de skakar i hela kroppen och nått känns JÄVLIGT fel.. ajdå.. får ingen luft, huvudet dunkar å de känns som du ska spy. jag drog mig sakta bort från landningen å åkte ner till slutet av backen å satte mig å vilade, kände "fan dethär håller inte" så jag ringer efter farsan som kommer å hämtar mig, dan efter sitter man på akuten å doktortn berättar väldigt neutralt: "jaha du har spräckt mjälten Jesper, ingen skidåkning på 4 månader. och efter dessa 4 så kan du ställa dig på skidorna å känna hur de känns... om de känns bättre kan du fortsätta och öka i önskad takt" "Fuck that" va tanken som rusade igenom mitt huvud.. efter 1 vecka på sjukhus får man komma hem å de enda man vill är att dra ut i backen å visa att man kan åka igen, 4 veckor senare stod man på skidorna igen å pressade de i parken.. haha ja så illa de kan bli.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skönaste krashen?
Tillbaka
Topp