Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
skruvar genom skidan, eller
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 607445" data-attributes="member: 13863"><p>Det kan i grunden bero på två saker:</p><p></p><p>1. Man har borrat för djupt och bulat belaget.</p><p>2. Man har dragit i för långa skruvar.</p><p></p><p>Det troliga är att man dragit i för långa skruvar (vilket är lätt hänt om man inte är uppmärksam). Om man upptäckt det och bytt ut skruvarna kommer förhoppningsvis en planslip att göra susen. Om man inte bytt skruvarna är inte en planslip ett bra alternativ ...</p><p></p><p>Har svårt att tro att det skulle bero på fuktskada ... är det tydliga små bulor är det knappast det.</p><p></p><p>Hursomhelst tycks det som butiken klantat sig rejält. Var skidorna nya när ni köpte dem tycker jag att ni ska kräva nya skidor. Jag tycker inte att en planslip är att återställa dem till ursprungligt skick eftersom skadan i skidan i praktiken kvarstår (praktiskt har det mindre betydlese, men köper man nya skidor så ...).</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 607445, member: 13863"] Det kan i grunden bero på två saker: 1. Man har borrat för djupt och bulat belaget. 2. Man har dragit i för långa skruvar. Det troliga är att man dragit i för långa skruvar (vilket är lätt hänt om man inte är uppmärksam). Om man upptäckt det och bytt ut skruvarna kommer förhoppningsvis en planslip att göra susen. Om man inte bytt skruvarna är inte en planslip ett bra alternativ ... Har svårt att tro att det skulle bero på fuktskada ... är det tydliga små bulor är det knappast det. Hursomhelst tycks det som butiken klantat sig rejält. Var skidorna nya när ni köpte dem tycker jag att ni ska kräva nya skidor. Jag tycker inte att en planslip är att återställa dem till ursprungligt skick eftersom skadan i skidan i praktiken kvarstår (praktiskt har det mindre betydlese, men köper man nya skidor så ...). /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
skruvar genom skidan, eller
Tillbaka
Topp